34,4465$% 0.3
36,3032€% 0.16
2.836,84%0,10
4.835,00%0,20
19.341,00%0,20
2.562,19%-0,20
9.389,62%-0,33
T24 Kültür Sanat
35. Ankara Film Festivali’nde ulusal müsabakaların kazananları belli oldu. Heyet başkanlığını Onur Saylak’ın yaptığı ve 12 kategoride mükafatların dağıtıldığı Ulusal Uzun Film Yarışması’nda En İyi Film Mükafatı, geçen yıl hayatını kaybeden Ankara Film Festivali Başkanı İnci Demirkol’un anısına verildi. “Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri” isimli film En İyi Film seçilirken, yönetmeni Murat Fıratoğlu da En İyi Yönetmen Ödülü’nün sahibi oldu. Gecede ayrıca, Mahmut Tali Öngören En İyi İlk Film Mükafatı, Doğuş Algün’ün yönettiği “Ölü Mevsim”e, Onat Kutlar En İyi Senaryo Mükafatı de “Döngü” ile Erkan Tahhuşoğlu’na verildi. Şenliğin Ulusal Belgesel Film Yarışması’nda En İyi Film Bahar Bektaş’ın yönettiği “Sürgün Asla Bitmez” sinemasına giderken, Ulusal Kısa Film Yarışması’nın en güzeli de Yakup Tekintangaç’ın yönettiği “Morî” oldu.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sinema Genel Müdürlüğü, Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü, Ankara Büyükşehir Belediyesi, Çankaya Belediyesi ile Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu’nun dayanaklarıyla gerçekleşen ve Dünya Kitle İrtibatı Araştırma Vakfı tarafından düzenlenen 35. Ankara Film Şenliği, Kapanış ve Ödül Töreni ile sona erdi.
15 Kasım Cuma akşamı Ankara Devlet Tiyatrosu Şinasi Sahnesi’nde gerçekleşen ve sunuculuğunu Nefise Karatay’ın yaptığı gecede ulusal film müsabakalarının kazananları da belli oldu.
İrfan Demirkol: İncimizin anısına…
Festivalin açılış konuşmasını yapan Dünya Kitle Bağlantısı Araştırma Vakfı Başkanı İrfan Demirkol sözlerine, Festival Yönetmeni ve aynı zamanda eşi de olan İnci Demirkol’un anısını anarak başladı: “Ne diyebilirim? Yoldaşımı, canımı, İncimi kaybettim. Hayatım boyunca hiç unutamayacağım, en zor, en acı festivalim… Bu zor günlerimizde, yanımızda olduğunuz için genç takımım adına, çok teşekkür ediyorum. Şenliği yapıp yapamayacağımızı konuştuk. Tiyatro perdeleri gibi, beyazperdelerin de kapanmayacağına, film şenliğimizi İnci’mizi anarak devam edeceğimize karar verdik. Ve Ankara Film Şenliği, 1991 yılındaki Körfez Savaşı dışında perdesini hiç kapatmadı, ne engellemelerle karşılaştığında, ne pandemide… Ve bu yılı İncimizin anısına gerçekleştiriyoruz.
Demirkol, Ankara Film Festivali’nin sinemamız için 35 yıldır gerçek bir okul olduğunu belirtti ve şunları söyledi: “Festivalimiz kurulduğu günden beri, kısa sinemalara çok paha vermiştir. Nuri Bilge Ceylan, Yeşim Ustaoğlu, Mustafa Altıoklar, Ahmet Uluçay, Yüksel Aksu gibi önemli direktörler kısa sinemalarıyla Ankara Film Festivali’nde mükafatlar alarak yola çıkmışlardır. Özellikle bu yıl kısa film yarıştaki nitelikli filmler dolu dolu salonlarda gösterildi. Ankara Film Şenliği yıllardır okul görevi görmektedir. Şenlikte istekli olarak başlayanlar, daha sonra kısa sinemacı, yönetmen ya da şenlik yöneticisi olarak karşımıza çıktı, çıkmaya da devam ediyor.”
Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri
En İyi Film: “Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri”
Ulusal Uzun Film Yarışması’nda bu yıl 10 film toplam 12 kategorideki mükafatlar için yarıştı. Dünya Kitle Bağlantısı Araştırma Vakfı Yönetim Kurulu’nun kararıyla, Ulusal Uzun Film Yarışması’nda En İyi Film Mükafatı bu yıl, geçtiğimiz hafta kaybettiğimiz Ankara Film Festivali Başkanı İnci Demirkol’un anısına verildi.
2024’ün en düzgünlerini, oyuncu ve yönetmen Onur Saylak’ın başkanlığında kurulan ve oyuncu Burcu Biricik, yazar, film eleştirmeni ve eğitmen Burçak Evren, kurgucu Çiçek Kahraman ve oyuncu Serkan Keskin’den oluşan heyet belirledi. Bu yıl, İnci Demirkol En İyi Film Mükafatı, “Hikâye anlatımında oluşturduğu özgün üslûp, mizansen kullanımındaki ustalık, anlatım ögelerinin öyküyü aktarmadaki tutarlılığı ve çabasızlığın yarattığı güçlü sinema dili” gerekçesiyle Murat Fıratoğlu’nun yönettiği “Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri” isimli sinemasına verildi.
Törene katılamayan Murat Fıratoğlu’nun adına mükafatı, sinemanın oyuncusu Fırat Bozan aldı. Fıratoğlu, şenliğe ilettiği iletide “Bu mükafatı şenlik işçilerine, sinemamıza emek veren çalışma arkadaşlarımıza, ailelerimize, bizi onca güzel sinemanın arasında mükafata layık gören saygıdeğer heyete şükranlarımızı sunmak istiyoruz” dedi.
Murat Fıratoğlu ayrıca, En İyi Yönetmen Ödülü’nün sahibi olurken, sinemadaki çalışmasıyla Eyyüp Zana Ekinci, En İyi Kurgu Ödülü’nü aldı.
Doğuş Algün
En İyi İlk Film: Ölü Mevsim
Gecede Mahmut Tali Öngören En İyi İlk Film Mükafatı, Doğuş Algün’ün yönettiği “Ölü Mevsim” sinemasına verilirken, Erkan Tahhuşoğlu’nun yazıp yönettiği “Döngü”, Onat Kutlar En İyi Senaryo Ödülü’nü aldı.
En İyi Kadın Oyuncu Mükafatı, “Döngü” sinemasındaki performansıyla Serpil Gül’ün, En İyi Erkek Oyuncu Mükafatı de “Büyük Kuşatma” ile Alp Öyken’in olurken, “Ölü Mevsim”in oyuncularından Ece Yaşar, En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Ödülü’nü, Serkan Ercan da En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Ödülü’nün kazananı oldu.
En İyi Görüntü Yönetmeni Mükafatı, “Gecenin Kıyısı” sinemasıyla Matteo Cocco’ya; En İyi Sanat Yönetmeni Mükafatı, “Büyük Kuşatma” ile Natali Yeres’e ve En İyi Özgün Müzik Mükafatı, “Hakkı” ile Ahmet Kenan Bilgiç’e verildi.
SİYAD heyeti ve Sinan Kesova
SİYAD En İyi Film Mükafatı: Büyük Kuşatma
Bu yıl, Cem Altınsaray, Kaan Karsan ve Okan Arpaç’tan oluşan Sinema Müellifleri Derneği (SİYAD) heyetinin belirlediği SİYAD En İyi Film Mükafatı ise, Sinan Kesova’nın yönettiği “Büyük Kuşatma” isimli sinemaya verildi.
En iyi belgesel: Sürgün Asla Bitmez
8 sinemanın yarıştığı ve yönetmen, üretimci Nihan Sarfiyat Işıkman, yönetmen, fotoğraf sanatçısı Ulaş Tosun ile yönetmen, yazar Berna Gençalp’in ana jüriliğinde gerçekleşen Ulusal Belgesel Film Yarışması’nda En İyi Belgesel Mükafatı, “Sürgün, aidiyet, kimlik olgularını kişisel, ailevi, toplumsal tecrübeler üzerinden çok katmanlı bir yapıda; duru ve içten bir sinema lisanıyla izleyiciye sunduğu” gerekçesiyle Bahar Bektaş’ın yönettiği “Sürgün Asla Bitmez” sinemasına verildi.
Jüri ayrıca, “Ses kurgusu ve görselliği ile etkili bir sinema anlatısı oluşturan, 6 Şubat depremi sonrası gençlerin yaşadığı sınav gerilimini güçlü bir omurga olarak kullanan ve toplumun farkındalık ve belleğini canlı tutmada önemli bir işlev görebilecek” İlkay Nişancı belgeseli “Zamanın Kıyısında Sınav”a da Jüri Özel Ödülü’nü verdi.
Yakup Tekintangaç
En iyi kısa film: Morî
Bu yıl 14 sinemanın yarıştığı Ulusal Kısa Film Yarışması’nın heyeti, oyuncu Ece Yüksel, yazar, senarist ve üretimci Melikşah Altuntaş ile akademisyen ve yazar Ruken Öztürk’ten oluşuyordu.
Jüri, “Kimlik ve aidiyet arayışını küçük bir kız çocuğunun üzerinden başarılı sinematografisi ve derinden etkileyen öyküsüyle anlatmayı başardığı” gerekçesiyle Yakup Tekintangaç’ın yönettiği “Morî”yi En İyi Kısa Film seçti.
Jüri bu yıl ayrıca, iki sinemaya birden Heyet Özel Mükafatı verdi. “Anne kaybı yaşayan küçük bir çocuğun kıssasını, genç bir kadının babasıyla barışma uğraşını ve yeni gelişen bir yol arkadaşlığını, öyküsü, müziği, mizanseni ve sinematografisi ile etkileyici bir şekilde işlediği” gerekçesiyle Selin Öksüzoğlu’nun yönettiği “Görüşürüz Kaplumbağa” ile “Gerilimi, mistik atmosferi ve kurgusuyla etkileyen, anne sevgisini arzulayan bir ruhun sıkıntısını de başarıyla yansıttığı” gerekçesiyle Oben Yılmaz’ın yönettiği “Günaydın Anne” isimli sinemaları Heyet Özel Ödülü’ne kıymet gördü.
VEKAM Mükafatı: Bir Orkestranın İzinde
Ankara Film Festivali’nin 2020’den beri Koç Üniversitesi Vehbi Koç Ankara Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (VEKAM) ile ortaklaşa düzenlediği Ankara Sinemaları Yarışması’nda En İyi Film’e sunulan VEKAM Mükafatı ise, Musa Ak ile Hasan Basri Özdemir’in yönettiği “Bir Orkestranın İzinde” isimli belgesele verildi.
Ödüller
Ulusal Uzun Film Yarışması
En İyi Film Ödülü (150 bin TL): Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri / Murat Fıratoğlu
Mahmut Tali Öngören En İyi İlk Film Mükafatı (60 bin TL): Ölü Mevsim
En İyi Yönetmen: Murat Fıratoğlu (Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri)
En İyi Kadın Oyuncu: Serpil Gül (Döngü)
En İyi Erkek Oyuncu: Alp Öyken (Büyük Kuşatma)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Ece Yaşar (Ölü Mevsim)
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Serkan Ercan (Ölü Mevsim)
Onat Kutlar En İyi Senaryo: Döngü / Erkan Tahhuşoğlu
En İyi Görüntü Yönetmeni: Matteo Cocco (Gecenin Kıyısı)
En İyi Sanat Yönetmeni: Natali Yeres (Büyük Kuşatma)
En İyi Özgün Müzik: Ahmet Kenan Bilgiç (Hakkı)
En İyi Kurgu: Eyyüp Zana Ekinci (Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri)
SİYAD En İyi Film Mükafatı: Büyük Kuşatma / Sinan Kesova
Ulusal Belgesel Film Yarışması
En İyi Belgesel Ödülü (45 bin TL): Sürgün Asla Bitmez / Bahar Bektaş
Jüri Özel Mükafatı: Zamanın Kıyısında Sınav / İlkay Nişancı
UlusalKısa Film Yarışması
En İyi Film Ödülü (20 bin TL): Morî / Yakup Tekintangaç
Jüri Özel Mükafatı: Görüşürüz Kaplumbağa / Selin Öksüzoğlu, Günaydın Anne / Oben Yılmaz)
Ankara Sinemaları Yarışması
VEKAM Ödülü (30 bin TL): Bir Orkestranın İzinde / Musa Ak, Hasan Basri Özdemir
Eserleri infial yaratan Sayna Soleimanpour: Ben neden kadın cinayetlerini güzelleyeyim? |
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Model Of Models 2024 Grand Finali’nde Kral ve Kraliçe Seçildi