34,0038$% -0.19
38,0773€% 0.39
2.828,72%0,94
4.690,00%1,17
18.704,00%1,18
2.586,78%1,09
9.975,61%2,06
AMD, GPUOpen aracılığıyla Kare Gecikme Ölçer (Frame Latency Meter, FLM) isminde yeni bir araç yayınladı. Windows 10 ve sonrası ile uyumlu olan FLM, kullanıcıların herhangi bir özel sensöre, yüksek hızlı kameralara veya namlu flaşına dayalı kare sayımına ihtiyaç duymadan fare düğmesinden piksel gecikmesini ölçmelerine imkan tanıyor.
Yardımcı program görünüşe göre DirectX 11 ve daha yeni sürüm API’lerle uyum içinde çalışabiliyor. Ekran kartlarına gelince, DXGI kodek yakalamayı destekleyen herhangi bir AMD ve NVİDİA GPU ile uyumlu. Ancak AMD imzalı grafik yongaları, bunun yerine donanıma özgü AMF yakalama kodek ile çalışacak.
FLM epey özelleştirilebilir bir çözüm. Kullanıcıların fare hareketine veya fare tıklamalarına dayalı gecikme ölçümleri ayarlamasına imkan tanıyan araçla Belirli Kare Yakalama (Specific Frame Capture) bölgeleri ayarlanabiliyor. Ayrıca gecikme ölçümleri küçük örnekler, daima birikim veya hatta tüm ölçümler için sabit bir sayaç kullanılarak sağlanabiliyor.
Frame Latency Meter, Frame Generation teknolojisinin kullanımını da hesaba katabiliyor. Ancak bu özelliğin tüm oyunlarla çalışıp çalışmadığı bilinmiyor. Sunulan fonksiyonların tümü, kullanıcının gereksinimlerine bağlı olarak uygulama içinden kontrol edilebilecek veya kısayol tuşlarına atanabilecek.
Kare gecikmesi ölçümlerine aşina değilseniz kısaca kıymetinden bahsedelim. Bu süreçte düğmeden piksele gecikme ölçümleri kullanılarak giriş gecikmesi yaklaşık olarak hesaplanabiliyor. Evvelce bunu yapmak için yüksek hızlı bir kamera, normal bir fare ve namlu flaşı olan herhangi bir FPS oyunu kullanmak “en kolay” yoldu. Yüksek hızlı kamera farenin tıklama anını yakalıyordu ve ardından namlu flaşına (veya ekrandaki diğer tepkilere) kadar her kareyi sayıyordu.
NVİDİA LDAT gibi benzer fonksiyonellik sağlayan başka araçlar da mevcut. LDAT bir ilk oldu ve büyük ölçüde NVİDİA’nın kendi yazılım araçları tarafından desteklendi. Artık daha geniş destek sunan AMD FLM piyasaya sürüldü ve yeşil grubun yardımcı programına bir alternatif var. Tüm çağdaş oyunlarla (DX11 veya üstü) çalışacağı söyleniyor ve FrameView gibi herhangi bir özel donanıma ihtiyaç duymuyor. FLM, ekranlar, fareler, klavye ve şoförlerin yanı sıra oyun motorlarının neden olduğu gecikmeyi inceleyenler için faydalı olacaktır.
Diğer Teknoloji Haberleri İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Akıllı Telefon Fiyatları Yüzde 15 Ucuzluyor Ama Hindistan’da