DOLAR

34,3054$% 0.31

EURO

37,5445% -0.07

GRAM ALTIN

2.925,56%1,27

ÇEYREK ALTIN

4.957,00%0,97

TAM ALTIN

19.767,00%0,96

ONS

2.657,00%1,05

BİST100

8.876,22%-0,98

Öğle Vakti a 12:56
Bursa KAPALI 20°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,3054

EURO 37,5445

ALTIN 2.925,56

BİST 100 8.876,22

Öğle 12:56

20°

Barbare Bağları’nı Saran Bir ‘Yer Duygusu’

ad826x90

Dünyanın farklı noktalarında üzüm bağlarında stantlar kurulmasına, müzelerde sergilemeler yapılmasına alışığız. Ancak Türkiye’ye dönüp baktığımızda birkaç örnekten öteye gidemiyoruz. O yüzden periferi dışına çıkan, dönüp durduğumuz İstanbul etrafından bağımsız, bir galeri formatının ötesine geçen her proje ve sergileme ayrı heyecanlandırıyor.

Celine Topsakal kuruculuğunda hayata geçen Barbare Studio’nun ilk standı ‘Yer Duygusu’ da bu dönem başlangıcının heyecanlandıran projelerinden biriydi. 14 Eylül’de T. Melis Golar küratörlüğünde Tekirdağ’da yer alan Barbare Bağları’nda açılan stant, alışılmış rotanın dışına çıkaran, zihin açan, farklı disiplinler ve alanlar arasındaki sınırları ortadan kaldıran alternatif bir buluşma noktasına döndü.

Milo Kester
Sen üç ayak üstünde toprağa çömelirken uyandık / We awoke as you squat on the floor on all three feet, 2024, ahşap, demir, boya / wood, steel, paint, 250 x 300 x 320 cm

BİRLİKTE ÜRETMEK

2002 yılından beri faaliyette olan Barbare Bağları’nda, Celine Topsakal öncülüğünde kurulan Barbare Studio, bu stant vesilesiyle ilk konuk sanatçı/küratör projesiyle de karşımıza çıkıyor. ‘Yer Duygusu’; yerli ve yabancı, ilk sefer sergilenecek ve tecrübeli sanatkarları bir araya getirerek birlikte üretmenin altını çiziyor. Sergide Dilşad Aladağ, Valentina Bacci, Serra Bilgincan, Dilan Bozer, Didem Erk, Berkay Kahvecioğlu, Milo Kester, Lalin Mercan, Rhian Harris Mussi, Sam Nicholson, Büşra Özdemir, Furkan Öztekin, Arthur Rabut, Eda Şarman, Cengiz Tekin, Murat Yıldız’ın çalışmaları yer alıyor.

Girişte bahsettiğimiz yurt dışı örneklerine geri dönüp bakacak olursak bunları deneyimleyen Celine Topsakal, edindiği tecrübeler üzerine Barbare Studio’da farklı yollar deniyor. Tanınmış ve dünyaca ünlü sanatkarlarla statik sergilemelerin ötesinde, yerel ölçek ve iş birliği temelli bir yaklaşımı benimsiyor. Kentten kaçmanın çok farklı kapılar açtığını söyleyen Topsakal, kırsal alan seçiminin buna dayandığını belirtiyor.

Eda Şarman
İnatçı Keçi / Stubborn Goat, 2024, Mdf iskelet ve horasan harcı / mdf board skeleton and horasan mortar, 80 x 80 x 170 cm (her biri/each)

Bir aile işletmesi olarak Can Topsakal’ın 2002 yılında başlattığı bir seyahatin ürünü olan Barbare Bağları, aile üyelerinin kendi profesyonellik alanlarını entegre etmesiyle dönüşüyor ve gelişiyor. Celine Topsakal’ın tabiriyle: “Babam şarap üretimiyle, ablam otelcilikle, ben ise sanat ve mimarlıkla bu sürece katkıda bulundum. Mimarlık pratiğimi geliştirdikçe, kültürel ve kolektif şuuru desteklemeye yönelik projelerde yer aldım. Barbican Müzesi’nin mimari yenilenmesi ve Museum of London stant tasarımı gibi kültürel projelerde çalıştım. Resolve Collective ile, Victoria and Albert Müzesi ve Design Museum gibi büyük kurumların sergileme alanlarında, yerel ölçekte gençlere dokunan kamu programları yürüttük.”

SERGİ, BAĞBOZUMU SIRASINDA GERÇEKLEŞTİ

Sanatçıları üzüm bağlarında yapıtlar üretmeye davet eden stant, kutsal sayılan rahmetiyle gelen, şenliklerle kutlanan bağbozumu sırasında gerçekleşiyor. Standın başlığına gelecek olursak; şarap üretiminde kullanılan, şarabın kendine özgü karakterini veren toprak, iklim ve çevre gibi faktörlerin birleşimi anlamına gelen Fransızca’daki “terroir” sözünden referansla, Türkçe çevirisiyle ‘Yer Duygusu’ olarak şekilleniyor. Standın bağbozumu sırasında gerçekleşmesinin sanatkarlar ve personellerin üretim ve verimliliği arasında paralellikler kurduğuna değinen küratör Melis Golar, stant serisiyle toprağın ve zihnimizin hafızasından silinmiş olanı geri çağırmak, hatırlamak ve arşivlemek istediklerinden bahsediyor. Stant Barbare’nin bulunduğu coğrafya, iklim, ekolojik çeşitlilik, sınır ve tarih ile bütünleşerek, ahenk içinde çok sesli bir yapıyı çağırıyor.

Dilşad Aladağ
Aşılısı dahi meyvelerin bir delice verir toprağa / Even the cultivated fruits give wild seeds to the soil, 2024, Yere özgü ses yerleştirmesi, Metin ve ses tasarımı / Site-specific sound installation, Text and sound design, 8’ loop. Özgün ses tasarımı ve kurgu / Original sound design and editing: Zeynep Toraman, Tela üzerine zımba ile oluşturulmuş desenler / Stapled patterns on interlining, 50 x 95 cm her biri/each

‘Yer Hissi’nin konuk sanatçı ve küratör programının ilk bölümü olduğunun altını çizmekte de yarar var. Programın küratör konuğu üç yıl boyunca T. Melis Golar olacak. Sanatkarların Barbare Bağları’nın sunduklarına dair araştırmaları, verdikleri yanıtlar ve oluşturdukları üretimler sonucunda eklemlenen ve birbirinden öğrenen bir yapı sunacak ve her stant bir sonraki standın başlığına ilham olacak.

Berkay Kahvecioğlu “Kökler Filizlenmeye Devam Ediyor” isimli çalışmasında; elektrik direğinin inorganik, çizgisel ve garebet haline karşın, köklerle organik, çarpık ve sempatik bir yapı kurgularken, tabiatın gücüne kendi zanaatini ekleyerek yeni bir perspektif kazandırıyor. Valentina Bacci “Kim yumurtaya sahip çıktı” isimli yerel gereç kullanarak oluşturduğu, kuş fosiline benzeyen heykelde coğrafyanın tarihini üzerinde taşıyan dereden elde edilmiş kil kullanıyor. Didem Erk “ŞahMaran’ın Kapısında Sen İhanetsin İnsan” isimli fotoğraf/ışıklı kutu yapıtında karınca yuvalarına dikkat çekerken, “Orası Bir Yer Değil Orası Sınır” isimli performatif fotoğrafında sınır, bir arada yaşama ve evden ayrılma gibi ikililer üzerine düşünmeye teşvik ediyor. Büşra Özdemir’in “Terroir” isimli çalışmasında yerden topladığı bitkilerle ürettiği ve geliştirdiği ekolojik baskı tekniği ile her parsele bir bayrak dikiyor.

Cengiz Tekin “Tolerans” isimli Barbare Bağları için tasarladığı tahterevalli ile tabiattaki dengeyi doğal olmayan bir durumla okumaya çalışıyor. Dilan Bozer “Ana Göbeği”nde toprağın rahmine bir seyahate davet ederken Eda Şarman “İnatçı Keçi” işiyle alana erişimi engellenen hayvanları canlandırarak araziyi gerçek sahibine teslim ediyor. Serra Bilgincan “Reptilia Cultivatus” isimli çalışmasında adeta bir syborg yaratarak kitle üretim biçimlerinin günümüzde geldiği noktaya dikkat çekiyor. Murat Yıldız “Mükemmel Bir Gün Geçir 5” ve “Saklı Çiçek” isimli çalışmalarında kendi çiçeklerini Barbare tabiatına bırakıyor. Lalin Mercan “İlahi Hırıltı, Batık Ocak”ta Trak’ların adak olarak sıklıkla kurban ettikleri, hafriyatlarda da karşılaşılan, köpeklerin mitolojisinden ilham alıyor. Furkan Öztekin “Çizgiler” isimli çalışmasında Tekirdağ’ın şehir siluetini, görünümünü, gökyüzünü, denizini ve dağlarını izlemenin yeni bir usulünü sunuyor. Milo Kester “Sen üç ayak üstünde toprağa çömelirken uyandık” isimli yapıtında görüntünün evveliyatı ve günümüzde kullanım biçimi hakkında fikirler yürüterek ve gelecekte nasıl olabileceğine dair bir perspektif ortaya koyuyor.

Valentina Bacci
Kim yumurtaya sahip çıktı/Who took deva of the egg, 2024, kil ve ahşap yontu/clay and wood carving, değişen ölçüler / dimensions variable

Dilşad Aladağ “Aşılısı dahi meyvelerin bir delice verir toprağa” isimli yapıtında, coğrafyaya özgü kuş tiplerinin seslerinin yanı sıra kendi okuduğu bir metni dinlemeye davet ediyor. Arthur Rabut “Bacchanales”da üzüm toplama kasalarının üzerinde soyut bir manzara oluşturuyor. Sam Nicholson “Boyutlar Arası İstila I., II., ve III., (devredışı) Dağınık Başın IV. Gözlemlendiği” isimli yapıtında pratiğine ilk kez heykeli dahil ederek tanımsız objelerle bir dünya yaratıyor. Rhian Harris Mussi “Çözünürlük Hedefi”nde ölçek, düzlük ve uzaklık kavramlarını incelerken bu sistemlerin bizi görünümden nasıl uzaklaştırdığına dikkati çekiyor.

Konfor alanınızın dışına çıkıp, yolunuzu Tekirdağ’a düşürerek 13 Kasım’a dek sergiyi ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Başpehlivanların Kıssası Beyaz Perdeye Taşındı

HIZLI YORUM YAP