DOLAR

34,0902$% 0.2

EURO

38,1134% 0.13

GRAM ALTIN

2.845,91%0,60

ÇEYREK ALTIN

4.714,00%0,44

TAM ALTIN

18.800,00%0,44

ONS

2.598,38%0,46

BİST100

9.975,61%2,06

Öğle Vakti a 13:02
Bursa AZ BULUTLU 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,0902

EURO 38,1134

ALTIN 2.845,91

BİST 100 9.975,61

Öğle 13:02

19°

Begüm Obiz: Müziklerim Benim Vitrinim, Kütüphanem

ad826x90

Onu önce sahnede gördüyseniz gerçek hayatta karşılaştığınızda ilk reaksiyonunuz ‘Ne kadar da çıtı pıtıymış’ oluyor. Begüm Obiz sesiyle ve eğlenceli tutumuyla sahnede ‘büyüyenlerden’. Canlı müzik sahnesinin popüler ismi şu sıralar yeni müziği ‘Bi’ Yer Bul’un heyecanını yaşıyor. Yıllar içinde sahneden edindiği tecrübesi kendi müziklerine yansıtıp daha geniş kitlelere ulaşarak müzikte kalıcı olmak istiyor.

Direkt sorayım: ‘Sahnesi çok iyi’ ne demek?

Gece hayatında insanlar sahnemize eğlenmek için gelir. Güzel bir gün geçirmiştir arkadaşlarıyla, sevgilisiyle; der ki: “Bu geceyi eğlenerek taçlandırayım.” O kişi geldiğinde kalkmasın isterim. Mutlu olsun. Bir müzikle ya da gözünün içine baktığımda ona bir şey anlatayım, onunla temas kurayım. Sahne benim için hiçbir zaman çıkayım, müzik söyleyeyim, ineyim olmadı.

Sahne tozu size ne zaman bulaştı?

8-9 yaşında çocuk korosundaydım. 300 kişinin önünde konser verirdik. Sahneye çıkma hamasetini, o özgüveni esasen çocuk yaşta almıştım. İnsan daima hayata geliş emelini sorgular ya; ailem ve etrafım tarafından daima başka taraflara çekilmeye çalışıldım. Ama benim maksadım mutlu etmek, eğlendirmek galiba. Kitlelerle iletişim halinde olmak. Şu da değil: “Sesim çok güzel, çok iyi bir yorumcuyum.” Sesimi çok kişi eleştirebilir, ses aralığımı, ses rengimi… Ama enerji dediğin şey benim için sahne demek. Sahnedeyken insanları ne kadar etkileyebiliyorum? Doğal ki modumun düştüğü zamanlar oluyor. Kendime ‘Hemen merkezine dön’ diyorum. Her an aynı psikolojide, güçte olmak önemli.

Sahnedeyken insanları müşahedeler misiniz?

Hem de çok.

Bir gece sahnedeyken o karanlıkta beni en geride otururken görüp “Meltem sen misin” diye seslenmiştiniz. Çok şaşırmıştım…

Görürüm. Önemli benim için çünkü. Sahneye ilk çıktığımda daima artlara bakarım önce. En öne bakmam. Kimin kiminle gelmiş? Nasıl hareket ediyorlar? Modları nasıl? Hepsini müşahedelerim.

Seyirci profili son devirde değişti mi?

Son periyotta kız popülasyonu çok arttı. Kız kıza cümbüşe çıkanlar daha fazla. Bu da beni mutlu ediyor. Evvelce gece 12’den sonra kız kıza eğlenmeye çekinenler olurdu. Gençlerin sayısı da çok. İstanbul’da ilk sahneye çıktığım yıllarda 35-40 yaş üstü gece hayatında söz sahibiydi. Pandemiden sonra Z Kuşağı’nın daha fazla söz hakkı var gece hayatında.

 

‘SADECE ŞÖHRET İÇİN OLMAZ’

En güzel kim eğleniyor?

Benim için hâlâ 30 yaş üstü. Çünkü bildiğin gibi repertuvarımda en çok 90’lar müzikleri var. 90’lar âşığıyım. Günümüz popüler müzikleri benim için dönemlik gibi oluyor. Çabuk sıkılıyorum; “Hadi repertuvardan çıkaralım” diyorum. Ama ‘Kara Sevda’yı, ‘Yabani’yi, ‘80 Günde Devr-i Alem’i söylerken hiç sıkılmıyorum.

Canlı müzik sahnesinde rekabet var mı?

Çok fazla müzik söylemeyip ‘Benim celebrity (ünlü) etrafım var’ demekle bu iş olmuyor. Ünlü arkadaşlarımız bizi istedikleri karar sosyal medyada paylaşsınlar… Konu o değil. Sahneye çıktığında beni sesinle, gücünle, auranla, artık nereden olursan bir yerden alıyorsan bir gün halkı da alacaksın. Birileri etkinlik yapacağı zaman beni ilk üçte arıyorsa bunun bir nedeni var. “Begüm’le eğlenmemeniz mümkün değil” diyorlar. Benim alameti farikam bu.

İyi müzik söyleme savınız da var bence…

Dijital dünyada doğal ki önce sesinle var olmak önemli. Sesinin karakteristiği, insanlara ne kadar geçtiği…

Sahnede seyirciyle iletişim kurmayı seviyor musunuz?

Aşırı seviyorum. Sataşırım. Doğum günlerini önemserim. Biri dans etmiyorsa “Ne oldu, canın mı sıkkın” derim; “Ne yapabilirim senin için”… Hemen modu yerine gelir. Çok kalabalık, iyi seyirci anlamına gelmiyor. Bayramda yerde 30 kişi filan vardı. O kadar güzel program yaptık ki…

Canlı müzik dendiğinde akla ilk gelenlerdensiniz. İnsanlar sizden cover müzikler dinlemeyi seviyor. Bu alanda bu kadar başarılıyken kendi müziklerinizi yayımlamak istemenizin nedeni nedir? Orası da bir başka rekabet alanı.

Oradaki rekabeti az çok sen de biliyorsun. Müzik sanayisindeki dinamikleri görünce aslında “Ben burada ne yapıyorum” diyorsun. Ben aslında karakter olarak da hırçın, köşeli, ayaklarını yere vurup bir şeyler isteyen bir tip değilim. Mevcut durumla yetinip orayı güzelleştirmek, orayı uygunlaştırmak ya da kendi versiyonunun en üst ihtimallerini deneyimlemek isteyen biriyim. Yıllarca böyle çok akışta kalmıştım. Vokalistlik yaptım, kurumsal gecelere ve barlara çıktım. Sonunda insanlar dedi ki: “Senden niçin bir şeyler dinlemiyoruz”. Natürel benim içimde de var. Bir de geçmişine, edindiğin bilgilere, tecrübelerine de güveniyorsun.

Esasen sahne insanı çok eğiten bir şey değil mi?

Dijital platformlarda çok büyük kitlelere ulaşmış isimlerin birçoklarının neredeyse konseri yok. O yüzden dijital dünyayla bizim sahne dünyamız çok keskin bir çizgiyle ayrılmış durumda. Ama kendimi düşününce olağan ki niçin yapmayayım dedim. Yeteneğim var işte. Olmaması için hiçbir şey yok. Ama girince de çok başka şeyler görüyorsun. Pes etmiyorum, yapmaya devam edeceğim çünkü günün sonunda bu benim vitrinim, kendi kütüphanem. Biz bu işi sadece şöhret kazanmak için yapıyor olmamalıyız. Yani ben
o yayımladığım müzikten 100 tane dinleyici kazansam bile, ne kadar küçük bir rakam baktığında, benim için harika bir şey. Tahminen müziklerim kitlesel bir başarıya ulaşmadı. Ama benim için başarı.

Kitlesel başarı çok nispi bir kavram…

Göreceli. O yüzden şarkını gerçekten keşfedip onu dinleyen bence daha değerli bir seyirci. Geçen gün bir otelde konser verdim. Konser sonrası bir çift geldi. Sahneye çıkmadan önce fonda intro (giriş) gibi klibim dönüyor. Klipteki şarkıyı biliyorlarmış, açıp telefondan müzik listesini gösterdiler. “Biz bu şarkıyı çok seviyoruz. Ama sizin söylediğinizi bilmiyorduk” dediler. Çok güzel bir şey bu. Sonra da işte neden olmasın diyorsun. Gerçekten özeleştirimi de yapıyorum. İlk iki müziğim kendimi keşfetmeye yönelikti. Artık güzel müzikler seçtiğimi düşünüyorum.

Son tekliniz ‘Bi’ Yer Bul’ 90’lar, 2000’ler tadında, çok
güzel bir müzik…

Tam bir pop müziği. Mustafa Ceceli de düzenlerken “Ben buna trap, reggaeton gibi şeyler
yapamam” dedi. Heyecanlandı. “Oh be, üzerinde oynayacağım bir müzik çıktı” dedi. Yaylılar canlı
çalındı vs… Eskiye dönüyoruz. Niçin hâlâ ‘Jest Oldu’yu son ses dinliyoruz? Niçin sıkılmıyoruz? Kenan Doğulu’nun müzikleri niçin hâlâ var? Tarkan’ı da sonsuz defa dinlerim. Mabel Matiz’i çok beğeniyorum.

Mabel çok özel bir müzisyen…

Bu devrin Sezen Aksu’su gibi. Sektöre çok katkı sağlıyor.

 

‘HEP O EĞLENCELİ KADIN OLMAK İSTİYORUM’

İleride nasıl hatırlanmak istersiniz?

Yani buğulu sesli, kalbimize dokunan o güzel sesli, iyi bir yorumcu olarak alışılmış ki. Çünkü biri bir müzik yapıyor, hissini ortaya döküyor. Meltem ya da Ahmet bir şey yaşamış ve onu bir öyküye dönüştürmüş. Ben ona ne kadar hayat verebiliyorum? Aslında önemli olan bu. Bir de alışılmış ki sahne hayatında dediğim gibi daima böyle o eğlenceli kadın olmak istiyorum.

Sahne ne kadar devam eder?

Bunun bir tek matematiği yok. Ajda da şu an sahnede. Böyle lokal yerlerde 60-70 yaşında ağabeyler gitarıyla, şapkasıyla sahne yapıyor. Müdavimleri var. Allahım ses verdiği sürece ben de söyleyeceğim.

 

‘BİR SAAT SONRA SAHNEDEYİZ DE, HAZIRLANIRIM’

Haftanın en az üç-dört günü sahnedesiniz. Her sahneye yeni kıyafet bulmak zor olmuyor mu?

Barlarda yeni yeni çıktığımız periyotta kendimiz alışveriş yapıyorduk. Ama performans alanlarının hacmi büyüdükçe, çeşitliliği arttıkça destek alma ihtiyacı doğuyor. Stilistlerle çalışıyoruz orada da. Beğendiğimiz tasarımcılarla… Markalar da seni görüp giydirmek istiyor. Bu noktada işimiz kolaylaşıyor.

Sahneye ne kadar sürede hazırlanıyorsunuz?

Bana şu an “Bir saat sonra sahnedeyiz” de, hazırlanırım. Mesela Kuşadası’na gidiyoruz, berduş haldeyim. Saçım, başım… Yoldan gelmişiz. Bir saat sonra odadan bir çıkıyorum, ablam (menajeri Melike Obiz) “Ne yaptın sen” diyor. Artık elin alışıyor. Bir de şanslıyım; saçımı, makyajımı kendim yapıyorum.

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kolye, Küpe, Bandana… Aksesuarsız Çıkma

HIZLI YORUM YAP