DOLAR

34,2543$% 0.32

EURO

37,8326% 0.14

GRAM ALTIN

2.927,17%0,40

ÇEYREK ALTIN

4.980,00%-0,34

TAM ALTIN

19.860,00%-0,35

ONS

2.658,91%0,12

BİST100

8.855,67%-0,48

İkindi Vakti a 16:15
Bursa AÇIK 24°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,2543

EURO 37,8326

ALTIN 2.927,17

BİST 100 8.855,67

İkindi 16:15

24°
  • Bursa Gündem Haber
  • Kültür & Sanat
  • “Cennet Gezegeni Cehenneme Çeviren İnsan”In Yansımaları: Selçuk Demirel’in “Yerle Gök Arasında” Standı Eskişehir’de

“Cennet Gezegeni Cehenneme Çeviren İnsan”In Yansımaları: Selçuk Demirel’in “Yerle Gök Arasında” Standı Eskişehir’de

ad826x90

T24 Kültür Sanat

Eserleri dünya çapında ilgi gören ve düzenli çalışmalarını hala Le Monde, Le Monde Diplomatique ve T24’te sürdüren çizer ve ressam Selçuk Demirel‘in “Yerle Gök Arasında” başlığını taşıyan son kişisel standı, Paris, İstanbul ve Ankara’nın Eskişehir’de açıldı. Stant 27 Ekim’e kadar Atatürk Kültür Sanat ve Kongre Merkezi’nde ziyaret edilebilecek. Stant, Şubat 2025’te ise Bursa Nilüfer Belediyesi meteor / Balat Kültürevi’nde sergilenecek.

Selçuk Demirel ile söyleşi: Yerle Gök Arasında Sonsuz Bir Dünya

“Yerle Gök Arasında / Antre Ciel et Terre” başlıklı Selçuk Demirel standı için tanıtım bülteninde şu ifadeler kullanılıyor:

“Institut Français Türkiye, çağımızın önemli sıkıntıları üzerine tartışmayı teşvik eden Fikirler Gecesi’nin 9. edisyonu kapsamında sizleri, angaje olduğu kadar şiirsel de olan çizimlerden oluşan bir stant aracılığıyla sanatçı Selçuk Demirel’in dünyasını keşfetmeye ve insan ve etrafı arasındaki ilişki üzerine düşünmeye davet ediyor. Bu anımsatıcı çizimlerin merkezinde, çağımızın en önemli meselelerinden biri olan iklim değişikliği yer alıyor.

Sergi, gezegenimizin kırılgan güzelliğini vurguluyor ve çevresel zorluklara ilişkin farkındalığı artırıyor. Her bir çizim, ekosistemlerin çeşitliliğini, tiplerin kırılganlığını ve ortak varlığımızı şekillendiren hassas ilişkileri ortaya koyan bir dengeyi temsil ediyor. Mizah hissini da elden bırakmayan sanatçı, bizi harekete geçmeye çağırıyor.”


Deplasman, Selçuk Demirel standı kataloğundan

Sergi kataloğundan Demirel değerlendirmeleri

Selçuk Demirel’in sanatına ilişkin olarak yapılan ve stant için hazırlanan katalogda yer verilen değerlendirmeler şöyle:

Türkiye Fransız Kültür Merkezi tarafından 2024 yılında sunulan sanatçı-çizer Selçuk Demirel’in ‘Yerle Gök Arasında’ standı, çevre krizinin gündeme getirdiği soruları, iki ülkenin sanat, bilim ve akademik toplulukları ile gençleri arasında ayrıcalıklı bir ifade ve paylaşım konusuna dönüştüren bir programın ‘yeşil seyrini’ takip ediyor. Sanat ve kanıyı, dünün ve bugünün yapıtlarını harmanlayan bu stant, bunun da ötesine geçiyor; çok sayıda ve farklı sıkıntıyı bir araya getirip birbirine bağlıyor ve böylece kolektif niyetimiz için değer biçilmez bir rehber meydana getiriyor. 

Hayatın kasvetli gerçeklerinin bunaltıcı hâle geldiği, harekete geçmemize dair verilen her ihtarın bizi felce uğrattığı bir zamanda Selçuk’un kalemi bizi hem yatıştırıyor hem de canlandırıyor. Çünkü Selçuk Demirel vizyon sahibi bir şairin yumuşaklığını ve sertliğini dışa vuruyor. Bu retrospektif bizi, çevre ve sürdürülebilir kalkınma konusunun uluslararası seviyede bahsedilmeye başlandığı, ancak günümüzün küresel ve mecburi farkındalığının olmadığı 1990’lı yılların başlarına kadar uzanan çizimlere geri götürüyor. 30 yılı aşkın bir süredir, sanatçı şiirsel ya da yakıcı imgelerle bizi sarsıyor, bazen bize uzun uzun öğütler veriyor, sıklıkla da bir yol açıyor. Bizi bir araya getiren ve kurtaran bir gülümsemeyi tetikleyerek bizi yeniden harekete geçiriyor. Bu stant turuyla Selçuk’un yapıtlarını karakterize eden bu insanlık dolu keskin şiirselliğin bize (yeniden) ilham vermesini dileyerek, bu şiirselliğe hürmet duruşunda bulunmak istiyoruz.

Sylvie Lemasson
Kültür Etkinlikleri ve İş Birliği Müsteşarı, Türkiye Fransız Kültür Merkezi Genel Müdürü

“Resimlerinden ayrı duramaz”

Dilenci nasıl postallarından ayrı olmazsa o da fotoğraflarından ayrı duramaz esasen,
onunla birlikteyken en son kötü haberin en kötü haber olmadığına daima olarak ikna oluyorsunuz. Bir cevap her zaman mümkün… Bir bakıma, Selçuk’un yeryüzünde olduğunu gördüğü her şey bir vücuda ya da bir vücudun bir kesimine olmaktadır. Bunun sonucunda, çizmeye karar verdiği olayı kendi vücudumuzun en mahrem yerlerinde duyarız; kahkaha, gülünçlük ve acı, derimizin altına işler. Selçuk içimize girer. Üzerek değil, sadece mürekkebe batırdığı parmağıyla çizerek.

John Berger
Yazar ve sanat eleştirmeni

“İnsanlara obur bir ilgi”

Selçuk Demirel’in işi gücü, bir bakıma daima bir günlük tutmak… Sözcüklerden değil de çizgilerden oluşan bir günlük cinsi. Öyle çizgiler ki, sanatkarın duygu ve niyetlerinin yumaklaşmış ürünleri bunlar. Bir iç zorlayışın ya da zorunluğun dışlanması, dışa vurması tahminen de.
(…)
Selçuk insanlara kızgınlıkla, sevinçle, korku ile, inançla, kırıklıkla, hayranlıkla, obur bir ilgi ile bakıyor. Hepsi birden… Durmadan bakıyor. Tahminen geceleri bile karanlıkta, evinde, yatağında, gözleri açık uyuyor, veyahut da düş seyrediyor gözleri içeriye dönük, (…) demek istediğim şu ki, faltaşı gibi dört açıyor gözlerini gece gündüz, sonra da çiziyor…

Abidin Dino
Ressam ve çizer

“Parçalanmış insanı gösteriyor”

Selçuk büyük açıyla çiziyor; şahıslara, objelere birçok zaman yakından bakılmış, çerceveyi dolduruyorlar. Bu çeşitten yakınlık etkisi, imaja güç ve üstünlük veriyor. Okuyucu kaçışı olmayan bir biçimde onunla karşı karşıya kalıyor. Bu durumda o basit bir oyun arkadaşı ya da gözetleyici olmaktan çıkıp şahit haline geliyor. Ne görüyor? Hayatın zalimliğini, kırılgan varlıkların ezildiği bir dünyanın şiddetini. Kendilerine yabancılaşmış saçma dolambaçlarda sürüklenen varlıklar. Başkaldırmayan, ayaklanmayan ama kendilerine yapılan baskıları birden fazla zaman şaşkınlıkla seyreden varlıklar. Selçuk zalim mi, sadist mi? Hayır, bu parçalanmış, biçimsizleştirilmiş, bölünmüş insanı göstermeye çabalıyor, okuyucuyu edilgenliğinden daha iyi çıkarabilmek, onu hareket etmeye, başkaldırmaya itmek, kımıldatmak için.

İgnacio Ramonet
Eski Le Monde Diplomatique Genel Yayın Müdürü

La Table (1994), Selçuk Demirel standı kataloğundan

Selçuk Demirel kimdir?


Türkiye’nin, çizgileri dünyaya yayılan ve T24’te buluşan iki sanatçısı Tan Oral (solda) ve Selçuk Demirel, ‘Yerle Gök Arasında’ standının İstanbul Fransız Kültür Merkezi’ndeki açılışında (Fotoğraf: Doğan Akın)

Selçuk Demirel 1954 yılında Artvin’de doğdu. İlk çizgilerini 1973 yılında haftalık 7 Gün dergisinde yayımladı.

1978 yılında Ankara’daki mimarlık tahsilini yarıda bırakarak Paris’e gitti. 1979 yılında Paris École Nationale Supérieure de Beaux-Artsin imtihanlarını kazandı.

Düzenli bir öğrenci olamadı. 1980-1981 yılında çocuklar için yazıp resimlediği Mumuk dizisi ve yine aynı yıl Le Monde gazetesinde desenleri yayımlandı. Çizimleri, başta Türkiye olmak üzere, Fransa’da ve birçok Avrupa ülkesinde ve Amerika’da önemli gazete, dergi ve kitaplarda yer aldı.

Çalışmalarını düzenli olarak Le Monde, Le MondeDdiplomatique ve T24’te sürdüren Selçuk Demirel’in açtığı kişisel stantların yanı sıra desen albümleri, çocuklar için yazıp resimlediği ve değişik yazarlarla birlikte gerçekleştirdiği 50’den fazla kitabı bulunuyor. Yapıtları önemli özel koleksiyonlarda yer alan sanatkarın 2022 yılında 23 çalışması Musée National L’Histoire de l’Immigration tarafından müzenin koleksiyonuna alındı.

Metis (2013), Defile (2013), Başka Bir Yerde (2013), Portakal Mavisi Bir Dünya (2016), Duman (John Berger ile, 2016), Sen Hız Okumayı Bilir misin? (2017), Elma (2017), Noir (2017), Saat Kaç? (John Berger ile 2018), PSİ / Bilinçaltından Gerçeküstüne (2019), Kıyıda Tek Başına (2019), Bir Ağacın Altında (2021), Birdenbire İstanbul (2022), Ağaçname – Sen Ne Güzel ir Ağaçsın (2023) ve Değişik Kediler (2024) Selçuk Demirel’in Türkçe yayımlanan son kitaplarıdır.

Entre ciel et terre Mairie de Paris 10e, 2022 Seul sur le rivage (Éditions Empreinte, Fransa, 2023), Sous un arbre (Éditions Empreinte, Fransa, 2023), Ombres siamoises (Metin: François David, Éditions Empreinte, Fransa, 2023) ise Fransızca yayımlanan yapıtları.

‘Çizgilerde nadir bir şiir’; Selçuk Demirel’in ‘Gök ve Yer Arasında’ başlıklı standı Paris’te açıldı

TIKLAYIN | “Cennet gezegeni cehenneme çeviren insan”ın yansımaları: Selçuk Demirel’in “Yerle Gök Arasında” standı Ankara’da 

 


 

‘Gecenin Kıyısı’nda taraf tutmanın anlamsızlığı üzerine bir hikâye


 

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bugün Sinema Salonlarında 7 Yeni Film Vizyona Girdi

HIZLI YORUM YAP