34,5527$% 0.19
35,9438€% -0.81
3.000,33%1,31
5.102,00%0,76
20.347,00%0,93
2.704,12%1,22
9.549,89%1,94
T24 Kültür Sanat
Piramid Sanat, fotoğraf sanatçısı Uwe Ommer‘in “Retrospektif” başlıklı standıyla yeni döneme merhaba dedi. Küratörlüğünü Cüneyt Ayral ve Dilara Kutay‘ın üstlendiği bu özel stant, Ommer’in 62 yıllık sanat seyahatini gözler önüne seriyor. Standın açılışına 81 yaşındaki sanatçı dahil birçok sanatsever katıldı. Stant 15 Aralık’a kadar görülebilecek. Standın küratörü Ayral, “Retrospektif” standının, küratörlüğünü üstlendiği son stant olacağını söylerken “bayrağı” küçük kızı Dilara Kutay’a devrettiğini ifade etti. Ayral stant hakkında, “Sergi, bir fotoğraf sanatkarının gelişimini gösteriyor, belgeciliğin ehemmiyetini gösteriyor, belgelerken sanat korkusunun uzak tutulmadığını gösteriyor, bu açılardan önemli,” dedi.
Cumhuriyet’ten Orhun Atmış’ın sorularını yanıtlayan Ayral, şunları söyledi:
– Sizin Uwe Ommer fotoğraflarıyla ilk tanışıklığınız nasıl başladı? Neler düşündünüz hakkında?
Ankara’da 1977 yılında AFSAD-Ankara Fotograf Sanatkarları Derneği’ni kurduğumuzda eğitim için kitaplara gereksinmemiz vardı. O yıllarda yabancı kitapları bulmak ve ödeyebilmek pek kolay değildi. İstanbul’da bilimsel eserler diye bir kitapçı vardı, oraya gittim ve bütçemin el verdiği bir reklam fotoğrafı kitabı aldım. O kitap Uwe Ommer’in kitabıydı, çok kaliteli reklam fotoğrafları vardı kitapta. Sanatkarın ismiyle ilk o zaman karşılaştım. 2004 yılında Paris’te yaşıyorken bir arkadaşım akşam yemeğine davet etti, o yemekte Uwe Ommer de vardı, o gün başlayan dostluğumuz hiç bitmedi.
– Ommer’in fotoğraflarında erotizm de öne çıkan kavramlardan, sanatkarın mevzuyu ele alış biçimi hakkında neler söylemek istersiniz?
Paris’te, Roma’da dolaşırken gördüğünüz heykellerin hemen hemen hepsi çıplaktır, onlara bakarken erotizmi düşünmezsiniz, bir periyodun insanlarının bedenlerinin nasıl olduğuna bakarsınız. Bence Uwe Ommer’in çıplaklarına da bu gözle bakmakta fayda var.
– Sergiyi izlemek isteyenler için bir bildiriniz olur mu?
Sergi bir fotoğraf sanatkarının gelişimini gösteriyor, belgeciliğin değerini gösteriyor, belgelerken sanat derdinin uzak tutulmadığını gösteriyor, bu açılardan önemli. Fotoğrafçılar içinse bu işin tekniğinin nasıl kullanıldığını anlatıyor. Dijital fotoğraftaki sonsuz imkanları gösteriyor.
– Sergide yer alan fotoğrafların seçimi nasıl yapıldı? Sanatçı sergilenecek fotoğrafları kendisi mi seçti?
Sergi retrospektif standı yani sanatkarın tüm gelişimi anlatması gerekiyor. Yaklaşık dört bin fotografı taradım ve 100 fotograf seçtim, sanatçı seçimlerime hiç karışmadı. 100 fotoğraftan 80 adedini sergileyebildik.
– Fotoğraf serilerinin gerisinde sizi çok etkileyenler kıssalar var mı? Hangileri, neden?
Uwe Ommer’in tüm fotoğraflarının ardında derin hikayeler vardır. Ancak 1000 aile ve aileler ile ergen çocukları dizileri bence çok pahalıdır çünkü bugünü yarınlara taşıyacak olan dizilerdir. 1000 aile dizisi için tüm dünyayı gezmiş olması ve binlerce ailenin fotoğraflarını çekmiş olması çok pahalıdır. Aileler ve ergenler dizisinde ise ergenlerin röportajları vardır ki bu yıllarda ergenlerin dünya hakkındaki niyetlerini gösterir. Bu iki dizinin de kitapları var, o kitaplara bakılması gerekir. “Do it your self” dizisi de başlı başına bir bedeldir.
“Köln Radyosu, Türkiye’de sesini duyuramayanların da radyosuydu” |
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
41. Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı ‘Çocukluk Şenliktir!’ Temasıyla Sonlanıyor