35,4431$% 0.27
36,3540€% -0.47
3.064,19%1,06
4.989,00%0,70
19.895,00%0,69
2.690,37%0,80
9.910,61%-0,90
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, sosyal medya ve oyun uygulamalarındaki tehlikelere işaret ederek, “En son Roblox isimli uygulama radarımıza takıldı ve erişim engeli geldi. Roblox bu konuda bazı adımları attı, Türkiye’de de temsilcilik açmak için teşebbüste bulundu, bunu olumlu kıymetlendiriyoruz.” dedi.
Sayan, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği iştirakinde BTK konferans salonunda düzenlenen 2. Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi’nin açılışında yaptığı konuşmada, gençlerin oyun motivasyonunun sokaklar değil, bilgisayarlar olduğunu bildirdi.
Dijital oyunların, eğitim, sağlık, psikoloji gibi farklı alanlarda da kendine önemli bir yer edinerek, eğitim ve iş geliştirme platformu olarak da öne çıktığını aktaran Sayan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Küresel dijital oyunlar pazarının büyüklüğü 2023 yılında 187,7 milyar dolara ulaştı. Bu, bir önceki yıla kıyasla yüzde 2,6’lık büyümeye tekabül ediyor. Mobil oyunlar, 92,6 milyar dolarlık gelirle pazarın lideri olurken, konsol oyunları 56,1 milyar dolarla ikinci, PC oyunları ise 37,1 milyar dolarla üçüncü sırada yer alıyor. Her geçen gün dijital oyun oynayanların sayısı artıyor. Küresel dijital oyuncu sayısı yıllık yüzde 6,3’lük artışla 3,38 milyarı aşarken, bu artış trendinin devam etmesi ve 2026 sonuna kadar küresel dijital oyuncu sayısının 3,79 milyara ulaşması bekleniyor.”
“Türkiye, dijital oyunlar sektöründe önemli oyuncu olma yolunda hızla ilerliyor”
Sayan, Türkiye’nin, dijital oyunlar sektöründe önemli oyuncu olma yolunda hızla ilerlediğini belirterek, “Türkiye’de 2023 verilerine göre 40 milyon aktif oyuncu bulunuyor ve dijital oyun pazarı 1,2 milyar dolar büyüklüğe ulaştı, Türkiye, Avrupa’da da mobil oyun geliştirmenin merkezi haline geldi. Bu noktada dijital oyun tüketimi konusunda yıllık yüzde 36’lık büyümeyle Avrupa’nın en hızlı büyüyen dijital oyun pazarı olduk.” diye konuştu.
Teknolojinin, çocuklar ve gençler üzerindeki etkilerini de değerlendiren Sayan, “Sosyal medya ve oyun uygulamalarında bazı tehlikeler var, en son Roblox isimli uygulama radarımıza takıldı ve erişim engeli geldi. Roblox bu konuda bazı adımları attı, Türkiye’de de temsilcilik açmak için teşebbüste bulundu, bunu olumlu kıymetlendiriyoruz. Eğitici, öğretici, eğlence amaçlı olan her şeyi bir kenara bırakıyorum ama dijital istismar, siber zorbalık gibi hususların çocuklarımızın, gençlerimizin oynadığı oyunlara bulaşması, sızması kabul edilebilir bir durum değil.” dedi.
Sayan, hükümet olarak, hangi platform olursa olsun berbata kullanılmasını engellemek için her türlü önlemi almak zorunda olduklarına işaret ederek, kötü niyetli içeriklerin, suçsuz zihinlere ulaşmasına asla müsaade etmeyeceklerini, gençlerin de kişisel anlamda çok dikkatli olması gerektiğini söyledi.
“Gençlere güvenli dijital deneyim sunmak için projeler geliştiriyoruz”
BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu da oyun sektörünün, her geçen yıl büyüyen bir pazar, yeni iş alanları ve ekonomik fırsatlar olarak ortaya çıktığını ancak aynı zamanda kültürel etkileşim ve inovasyon için de ortam sunduğunu belirtti.
Özellikle gençler ve çocuklar üzerinde potansiyel olumsuz tesirlere yol açabilecek bağımlılık, dijital şiddet, aşırı ekran süresi ve çevrim içi güvenlik gibi sorunların dikkatle ele alınması gerektiğini aktaran Karagözoğlu, özellikle çocukları ve gençleri internet ortamında karşılaşabileceği risklerden korumak, onlara güvenli ve sağlıklı dijital tecrübeler sunmak için çeşitli projeler ve destekleyici programlar geliştirdiklerini anlattı.
“Kurumumuz tarafından çocuklar ve gençler için güvenli dijital oyun tecrübelerinin sağlanması amacıyla ‘Güvenli Oyna’ web sitesi ve platformu yenilendi, dijital oyunların güvenli kullanımına dair bilgilendirme faaliyetleri artırıldı. Bu platform, çocukların ve ailelerin dijital dünyada güvende kalmalarını sağlamak için önemli kaynaklar sunarak, ebeveyn kontrol araçlarını tanıtarak, oyun oynama müddetleri, içerik sınırlamaları ve güvenlik tedbirleri hakkında rehberlik ediyor.”
BTK Başkan Yardımcısı ABDulkerim Gün de dijital oyunların, bir eğlence aracı olmanın yanı sıra öğrenme, sosyal bağ kurma ve kültürler arası etkileşim için güçlü bir platform oluşturduğuna işaret ederek, hayli geniş etki alanına sahip olan mecranın sorumluluğunun da büyük olduğunu kaydetti.
Açılış konuşmalarının ardından panellerle devam eden kongre, 5 Aralık’ta sona erecek.
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Akıllı Telefonlarda Yeni Dönem: Realme Gt 8 Pro, 8.000 Mah Batarya ile Gelebilir