DOLAR

32,7414$% -0.31

EURO

35,1447% -0.43

GRAM ALTIN

2.454,57%-0,12

ÇEYREK ALTIN

4.007,00%-0,05

TAM ALTIN

16.026,00%-0,04

ONS

2.328,06%0,02

BİST100

10.647,91%-0,31

İmsak Vakti a 03:32
Bursa HAFİF YAĞMUR 24°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Dlss, Fsr ve Xess Bir Ortada: Microsoft Directsr Nedir?

ad826x90

Yazılım tabanlı görüntü yükseltme teknolojileri oyun dünyasının geleceğini şekillendirmeye devam ediyor. NVIDIA, DLSS (Deep Learning Üstün Sampling) teknolojisiyle birlikte büyük bir ihtilal yaratmıştı. Ardından AMD, farklı marka ekran kartlarıyla çalışabilen FSR (FidelityFX Muhteşem Resolution) tahliliyle bir rakip yarattı. Harici GPU dünyasıyla tanışan Intel’in de bir şeyler yapması gerekiyordu, fazla geciktirmeden XeSS (Xe Muhteşem Sampling) teknolojisini kullanıma sundular. Bu yükseltme tekniklerinin her biri farklılıklara sahip, fakat temel olarak aynı gayeye hizmet ediyor. Microsoft ise AMD, Intel ve NVIDIA ile işbirliği içinde geliştirilen yeni API’sini kullanıma sunduğunu duyurdu: DirectSR. DirectSR adı verilen tahlil DLSS, FSR ve XeSS’in DirectX 12 oyunlarına tek bir kod yolu ile meselesiz bir şekilde entegre edilmesini sağlayacak. Oyun geliştiricileri, üç yükseltme teknolojisini de oyunlarına çarçabuk entegre edebilecek. Böylelikle biz oyuncular da yükseltme teknolojilerini daha fazla oyunda kullanabileceğiz. Artık umuyoruz ki çabucak her oyunda en az bir, kimilerinde ise üç başka görüntü ölçeklendirme ayarı göreceğiz. Direct Super-Resolution anlamına gelen DirectSR, yerleşik FSR 2.2 desteği içeren Microsoft’un Agility SDK 1.714.0 önizleme sürümü aracılığıyla şu anda kullanılabilir durumda. DLSS ve XeSS için DirectSR takviyesine NVIDIA ve Intel’in en yeni şoförleri aracılığıyla erişilebiliyor. Yeni API, NVIDIA Streamline SDK’sının Microsoft versiyonu ve DLSS üzerinde üçüncü taraf yükseltme tahlillerini de destekliyor. Microsoft’un API’si sayesinde AMD, Intel ve NVIDIA tarafından geliştirilen yükseltme tahlilleri tek bir arayüz altında birleştirilecek. Bu arayüz, geliştiricilerin DLSS, FSR ve XeSS’i oyunlarına entegre etmek için yapmaları gereken iş ölçüsünü azaltıyor. Geçmişte Unreal Engine 5 gibi yükseltmeye özel eklentilere sahip oyun motorları hariç, her bir yükseltme tahlilinin farklı SDK’larla manuel olarak uygulanması gerekiyordu. DirectSR ile üç teknoloji de tek bir atakta uygulanabiliyor. DirectSR, Direct3D 12 oyunlarında süper çözünürlük (SR) takviyesini standartlaştırmak için tasarlanmış yeni bir API. Microsoft, tüm rakip teknolojileri tek bir bayrak altında toplayarak geliştiricilere ve oyunculara önemli bir hizmet sağlamış oldu. Şirket bu API’yi oluşturmak için AMD, Intel ve NVIDIA ile işbirliği yaparak geliştiricilerin ortak bir dizi giriş ve çıkış aracılığıyla pazardaki yükseltme teknolojilerinden meselesiz bir şekilde yararlanmalarını sağladı. DLSS Üstün Resolution, FidelityFX Üstün Resolution ve XeSS’i kullanmak için tek bir kod sağlanarak SR entegrasyonu kolaylaştı. Teknik olarak, DirectSR’nin fonksiyonelliği NVIDIA’nın iki yıldır piyasada olan Streamline SDK’sında zati mevcuttu. Fakat DLSS dışında rastgele bir şeyi entegre etmek için şimdi yaygın olarak benimsenmedi. DirectSR, DirectX 12 işlem sınırına dayandığı için geliştiricilerin ilgisini çekme potansiyeli çok daha yüksek. DirectSR teknik olarak DLSS, XeSS ve FSR’yi entegre etmek için alternatif bir yükleme yöntemi olduğundan, Microsoft’un yeni API’sinin donanıma özel yükseltme tahlilleri için grafik sürücüsü seviyesinde desteklenmesi gerekiyor. Microsoft, DirectSR’nin GPU’dan bağımsız yükseltme varyantları için yerleşik takviyeye sahip olacağını ve GPU sürücü güncellemeleri gerektirmeyeceğini söylüyor. Yeni sistemin en son önizlemesinde Microsoft sırf FSR 2.2 için yerleşik destek ekledi. Lakin Microsoft’un gelecekteki bir güncellemede (muhtemelen tam sürümde) XeSS’in GPU’dan bağımsız sürümü olan Intel’in DP4a’sı için yerleşik destek eklemesini bekliyoruz. Geliştiricilerin her üç yükseltme tahlili için de daha kolay erişilebilirlik ve daha çağdaş entegrasyona kavuştuğunu görmek mükemmel. DirectSR, çağdaş görüntü oyunlarında, özellikle de DirectX 12 oyunlarında yükseltme tahlillerinin giderek daha fazla benimsenmesine kaçınılmaz olarak katkıda bulunacak. DirectSR takviyesinin hem yeni/gelecek oyunlara hem de mevcut oyunlara entegre edilmesini bekliyoruz. Lakin API tamamen yayınlanana kadar DirectSR’nin yaygın olarak benimsenmesini beklemiyoruz. Aslında her şey açık lakin kısa bir özet geçelim. Microsoft’un yeni hizmeti, görüntülerin çözünürlüğünü ve kalitesini artırmak için makine tahsili algoritmalarını kullanan bir görüntü sürece teknolojisi. DirectSR, derin öğrenme tekniklerinden yararlanarak görüntü detaylarından ödün vermeden düşük çözünürlüklü görüntüleri daha yüksek çözünürlüklere yükseltebiliyor. DirectX tarafında işler iyi ilerliyor, lakin ne yazık ki Vulkan tarafında DirectSR muadili bir tahlil bulunmuyor. Microsoft’un birlikte çalıştığı GPU devleri yeni teknolojiye şu sözlerle merhaba dedi: “Geliştiricilerin süper çözünürlük teknolojilerine erişimini tüm platformlarda birleştirmenin bir yolu olarak DirectSR’nin tasarımı ve geliştirilmesi konusunda Microsoft ile işbirliği yapmaktan memnuniyet duyduk. AMD FSR 2.2’nin bu önizleme sürümünün bir kesimi olarak DirectSR’de yerleşik bir uygulama olarak sunulmasından heyecan duyuyoruz.” -Andrej Zdravkovic, GPU Teknolojileri ve Mühendislik Yazılımlarından Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve AMD Baş Yazılım Sorumlusu “Intel, Microsoft’un DirectSR spesifikasyonunu ve bu spesifikasyonun oluşturulmasındaki işbirlikçi gayretleri güçlü bir şekilde destekliyor – DirectSR oyun geliştiricilerinin hayatını kolaylaştırıyor ve daha fazla oyuncunun Intel GPU’larda Intel’in XeSS ölçeklendirme teknolojisini deneyimlemesini sağlıyor. ” -Alexander Kharlamov, Kıdemli Yönetici, Intel GPU Rendering “NVIDIA DLSS Muhteşem Resolution 400’den fazla oyunda mevcut ve oyuncular için standart bir özellik haline geldi. Geliştiricilere DLSS’yi yeni nesil oyunlara getirmeleri için daha fazla yol sunmaktan heyecan duyuyoruz. ” -Jason Paul, NVIDIA GeForce Platform Pazarlama Başkan Yardımcısı DirectSR gerçek bir yükseltme teknolojisinden çok, Windows oyun geliştiricilerinin mevcut birden fazla yükseltme tahlilini daha kolay bir şekilde dahil etmelerini sağlayan bir API. Yani DirectSR sayesinde rastgele bir geliştirici kare suratını artırmak için NVIDIA DLSS, AMD FSR ya da Intel XeSS’i oyuna dahil etmek isterse, bunu çok daha az uğraş harcayarak yapabilecek. Bu da daha fazla PC oyununun yükseltme özelliklerinden faydalanmasına imkan tanıyacak. FPS’ler çok yüksek düzeylere çıkacak, oyun tecrübemiz güzelleşecek. Sonuç olarak biz kullanıcıların özellikle yapması gereken bir şey yok. Sadece gerekli sürücü güncellemeleri yapacağız, şayet teknolojiler oyunlara uygulanırsa ayarlardan kolay kolay etkin edebileceğiz. Görüntü yükseltme tahlilleri nasıl çalışıyor diye soracak olursanız, yüksek çözünürlüklü imgelerden oluşan geniş bir veri kümesi üzerinde eğitilmiş bir yapay sinir ağı kullanarak. Düşük çözünürlüklü bir görüntü sunulduğunda, sinir ağı manzarayı analiz ediyor ve eksik detayları doldurarak yüksek çözünürlüklü bir sürüm oluşturuyor. Bu süreç sayesinde DirectSR daha iyi sertlik, netlik ve genel kaliteye sahip görüntüler üretebiliyor.

  • Geliştirilmiş görsel kalite: Oyunlara dahil edilen teknolojiler sayesinde DirectSR, görüntülerin görsel kalitesini önemli ölçüde artırarak daha detaylı ve gerçekçi görünmelerini sağlama potansiyeline sahip.

Bu, özellikle yüksek kaliteli görsellerin çok önemli olduğu fotoğrafçılık, grafik tasarım ve reklamcılık gibi bölümler için yararlı olabilir.

  • Geliştirilmiş görüntü analizi: DirectSR, tıbbi görüntüleme ve uydu görüntüleri gibi görüntü tahliline dayanan sanayiler üzerinde de olumlu bir tesire sahip olabilir.
  • Görüntülerin çözünürlüğünü ve kalitesini artırarak tıp uzmanlarının ve araştırmacıların tıbbi taramaları yahut uydu imgelerini daha iyi analiz etmelerine ve yorumlamalarına yardımcı olabilir, böylelikle daha doğru teşhisler ve içgörüler elde edilebilir.

  • Geliştirilmiş kullanıcı deneyimi: Sanal gerçeklik, oyun ve artırılmış gerçeklik gibi görüntü tabanlı uygulamaları içeren bölümlerde DirectSR, kullanıcı tecrübesini büyük ölçüde geliştirebilir.
  • Daha yüksek çözünürlük ve daha detaylı görseller sağlayarak kullanıcılar için daha sürükleyici ve gerçekçi bir ortam yaratabilir.

  • Verimli depolama ve iletim: DirectSR ayrıyeten görüntülerin depolanması ve iletiminin optimize edilmesinde de rol oynayabilir.
  • Düşük çözünürlüklü görüntüleri daha yüksek çözünürlüklere yükselterek, kaliteden ödün vermeden görüntülerin evrak boyutunu azaltabilir. Çevrimiçi görüntü galerileri yahut akış platformları gibi hudutlu depolama yahut bant genişliğinin söz konusu olduğu senaryolarda özellikle faydalı olabilir.

    DirectSR için yerel destek, geliştiricilerin SR uygulamalarını optimum donanım performansı için ayarladıkları GPU şoförleriyle sağlanmakta. Ayrıyeten DirectSR, uygulama seviyesinde kullanılabilen GPU’dan bağımsız varyantlar için yerleşik destek içeriyor ve bu sayede donanım yapılandırmaları arasında erişilebilir hale geliyor. Microsoft, yeni tahlilin AMD FidelityFX Muhteşem Resolution (FSR) 2.2 için yerleşik dayanağın yanı sıra hem Intel XeSS hem de NVIDIA DLSS Üstün Resolution için sürücü düzeyi takviyesiyle birlikte piyasaya sürüldüğünü söyledi. Bu esneklik sayesinde çok sayıda ekran kartına destek sağlanacak. DirectSR’nin en heyecan verici özelliklerinden biri, kullanıcıların temel donanımlarına bağlı olarak çalışma vaktinde mevcut yükselticiler arasında seçim yapmalarına imkan sağlaması. Yani biz oyuncular sistemimize en uygun SR tahlilini seçebileceğiz ve en iyi tecrübesi elde edeceğiz. Dahası, DirectSR bağımsız bir tahlil ve geliştiricilerin SDK’ları entegre etme yahut satıcıların kütüphaneleri oyunlarıyla birlikte paketleme ihtiyacını ortadan kaldırmakta. Bu entegrasyon sürecini kolaylaştırırken SR dayanağını daha erişilebilir hale getiriyor. Geliştiriciler artık Agility SDK 1.714.0-önizleme sürümü aracılığıyla artık çalışmalara başlayabilir. Intel tarafında 11. Nesil Intel Core işlemcilerde bulunan entegre grafikler ve harici Arc ekran kartları için destek son şoförlerle sağlandı. NVIDIA tarafında ise GeForce RTX 2000 serisi yahut daha yeni ekran kartları için yerleşik DLSS Muhteşem Resolution desteği eklendi. 560.38 numaralı sürüm bu dayanağa sahip.

    0 0 0 0 0 0
    YORUMLAR

    s

    En az 10 karakter gerekli

    Sıradaki haber:

    Ssd Takıp Sökmek Artık Daha Pratik! Msı’ın Yeni Anakartları – Computex 2024 #54

    HIZLI YORUM YAP

    0 0 0 0 0 0

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.