34,6714$% 0.02
36,7085€% 0.18
2.930,93%-0,19
4.924,00%-0,10
19.694,00%-0,10
2.631,17%-0,21
9.639,77%0,04
Önceki akşam Haliç’teki Rahmi Koç Müzesi’nde çok etkileyici bir standın açılışına davetliydim.
Müze 30’uncu yılını kutluyor ve bunun için büyük bir stant düzenlemişler.
Adı “Horse Power…”
Yani “Beygir Gücü…”
Sergiyi şöyle tanımlamışlar: “Atın arabayla, sanatın mühendislikle buluştuğu fevkalade bir tarihi yolculuk…”
Gerçekten sergiyi ve müzeyi çok iyi anlatan bir cümle bu.
Herkese tavsiye ediyorum çocuklarınızla gidip gezeceğiniz ve eminim etkileneceğiniz bir stant.
Bir iş insanı için para getirmeyen işe yatırım yapmak nedir?
Rahmi Koç açılış konuşmasında müzenin kuruluş öyküsünü anlattı.
Sonra da onu ve Koç ailesinin öteki müze yatırımlarını anlatan bir belgesel gösterildi.
İki şey çok dikkatimi çekti.
Gerçekten sıfırdan bir müze yaratmak ne kadar zor bir işmiş.
Neredeyse harabe sayılacak yerlerin üzerine dünya çapında sanat yerleri inşa ediyorsunuz.
İkincisi de Koç ailesinin Ayvalık’ta yaptığı sanat yeri yatırımları…
Gerçekten çok etkileyici kültür merkezleri bunlar.
Rahmi Koç konuşmasında hayatının bu dönemi ile ilgili güzel bir şey söyledi: “Hayatımın önemli bölümü 3 şeyle geçiyor. Eğitim, sağlık ve müzecilik. Anlayacağınız bir iş adamıyım ama hayatım hiç para getirmeyen üç yatırımla geçiyor.”
Arkasından ekliyor.
“Herkes bunu yapmalı.”
Kordonla ayrılmış kısmın eski ve yeni Türkiye şöhretleri
Konuşmaların yapılacağı kısmın giriş tarafında küçük bir bölge kordonla ayrılmıştı.
Girişinde VIP yazıyordu ama herkese açık bir bölüm üzereydi.
Gelen davetlilerin neredeyse hepsi VIP denen bu kısma girecek insanlardı.
Anlayacağınız öyle özel bir VIP bölümü sayılmazdı.
Bu kısma ilk gelenler eski Bülent Ecevit hükümetinin başbakan yardımcısı Hüsamettin Özkan ile iş insanları Aydın Doğan ve Cengiz Yalçın oldu.
Aydın Bey’i bu yıl herkes eskisine göre çok daha iyi görüyor.
Çok rahatlamış ve zindeleşmiş bir hali var.
Daha sonra İlhan Kesici ve eşi bu kısma katıldı.
O kısma son gelen ise Koç ailesinin yaşayan en yaşlı üyesi Semahat Arsel oldu.
Onun yanında da eski TÜSİAD Başkanı Arzuhan Yalçındağ oturuyordu.
İstanbul valisi ve belediye başkanı aynı bölümde
Rahmi Koç’un oturduğu sahneye daha yakın kısımda siyasal ve bürokratik bir tartı vardı.
Bir yanında İstanbul Valisi Davut Gül, öteki yanında Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu oturuyordu.
İmamoğlu’nun yanında Beyoğlu Belediye Başkanı İnan Güney, onun yanında Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu vardı.
Rahmi Koç’un tam karşısında ise eski Dışişleri Bakanı ve TBMM Başkanı, eski CHP Genel Başkanı Hikmet Çetin vardı.
Ekrem İmamoğlu konuşmasında ondan “Sayın Genel Başkanımız” diye söz etti.
Pazar günü açış konuşmasını yapacağı toplantıda Hikmet Çetin de konuşacak.
Ekrem İmamoğlu ve Rahmi Koç
Rahmi Koç Caddesi Beyoğlu’muza güzel olsun
Gecenin gazetecilik açısından ilginç anlarından biri, İBB Belediye Başkanı’nın konuşmasıydı.
Konuşmasında, müzenin önünden geçen caddeye “Rahmi Koç Caddesi” adı verildiğini açıkladı.
Ayrıca bu caddenin üzerine takılan levhanın bir kopyasını Rahmi Koç’a hediye etti ve “Beyoğlu semtimize güzel olsun” dedi.
Rahmi Bey ile bu plakayı tutarak fotoğraf çektirdiler.
Ocak ayında Feshane’ye büyük bir stant geliyor
İmamoğlu, Rahmi Koç Müzesi ve tersane bölgesindeki müzeler ve Feshane ile birlikte Haliç’in İstanbul’un en önemli kültür ve sanat bölgesi haline geldiğini söyledi.
Bu arada, Mustafa Taviloğlu’nun aile koleksiyonundan sonra ocak ayında Feshane’de büyük bir standın açılacağını da anons etti.
Adını vermedi ama bunun Ahmet Güneştekin’in yeni standı olduğunu öğrendik.
Güneştekin’in İzmir’de açtığı “Gavur Mahallesi” standını 3 milyon kişi ziyaret etmişti.
Bakalım İstanbul nasıl bir sayısal sonuç getirecek.
Özel kısımda sadece 2 ekonomi gazetecisi vardı
Rahmi Koç’un davetinde fazla gazeteci görmedim.
Her zamanki müşahedem burası için de geçerliydi.
İktidar yanlısı medyanın gazetecileri davet ediliyorlar ama Cumhurbaşkanının bulunmadığı hiçbir yerle ilgilenmiyorlar, dolayısıyla gelmiyorlar.
Ya da davet edilmiyorlar.
Özel kısımda sadece 2 gazeteci gördüm.
Biri Vahap Munyar’dı…
Öteki ise mesleğini artık Youtuber olarak sürdüren Şelale Kadak…
Kendimi artık gazeteci değil, pop sosyolog gözlemci olarak tanımladığım için adımı gazetecilerin arasına yazmıyorum.
Ertuğrul Özkök
Dünyadaki son buhar makinası sergileniyor
Hemen söyleyeyim.
2 yıla yakın süredir Rahmi Koç müzesine gitmiyordum.
Her gittiğimde daha çok etkileniyorum.
Serginin girişinde fevkalade bir araba bölümü vardı.
Neredeyse ilk otomobilden itibaren modeller sergilenmişti.
Çok etkileyici bir kısımdı.
Özellikle 1930-40’lı yıllara ait otomobillerin dizaynları beni çok etkiledi.
Otururken Rahmi Koç tam ardımdaki devasa bir makinayı göstererek, “dünyada yapılan son buhar makinası” dedi.
Konuşmasında “Bir de sürprizimiz var” diyerek, dünyanın en eski “megayat” sayılan teknelerinden birinin bu stant için getirilip, Haliç’te açıkta demirlendiğini ve birazdan ışıklarının yakılacağını söyledi.
Rahmi Koç (sağdan ikinci)
Koç ailesinin “Z kuşağı” kim, Rahmi koç olabilir mi?
Rahmi Koç’un en beğendiğim ve en yavuz bulduğum yanlarından biri giysi şekli.
Önceki akşam üzerinde çizgili siyah bir kruvaze takım vardı.
“Nereden” olduğunu öğrenmeyi çok istedim ama sormaya çekindim.
Giyim stili, klasik iş dünyası için çok mert ve ilerici.
Ama ne giyse onun üzerinde hiç yadırgatıcı durmuyor.
Türk iş alemi lacivert ve gri düşkünüdür ve kırmızı, sarı, yeşil renklerden korkar.
Rahmi Bey ise tam tersi.
Koç ailesinin müzeleri ile ilgili bir belgesel yayınladılar.
Oradaki bazı sahnelerde üzerinde rengarenk bol bir sweatshirt vardı.
İnanın insanın içi açılıyor.
94 yaşında bir insanın bu giysi üslubu gerçekten iyi geliyor bana.
Buna karşılık 2 oğlu Ali ve Ömer Koç’un giysi stilleri babalarının yanında klasik ve renksiz kalıyor….
Hangisi yeni, hangisi eski kuşak derseniz bana göre Rahmi Bey Z jenerasyonunu temsil ediyor.
Ömer Koç’un çalışma odasındaki 2 fotoğraf
Tabii haksızlık etmeyeyim.
Giyimde klasik stili tercih eden Ömer Koç, sanat ve kültür anlayışında en antik ve klasik yapıttan en çağdaşa giden çok geniş bir yelpaze içinde dolaşıyor.
Koleksiyonundan sergilenen bazı çağdaş sanat eserleri benim gibi avant garde ötesi bir insanı bile şaşırtacak kadar ileri.
Ailesinin müzeler koleksiyonu belgeselinde o da konuşuyor.
Çalışma odasından yaptığı konuşmada gerideki kitaplığın üzerinde duran iki Atatürk portresi hemen dikkati çekiyor.
Bu da Koç ailesinin Vehbi Bey’den beri değişmeyen Atatürkçü ruhunun üçüncü jenerasyonda de motamot devam ettiğini gösteriyor.
Antalya’ya dünya çocuk devi Nickelodeon geliyor
Gecede Rixos Otelleri’nin kurucusu Fettah Tamince ile karşılaştım.
Onun Haliç’te kurduğu Tersane kompleksi, Rahmi Koç Müzesi’nin komşusu oldu.
Rahmi Bey geçtiğimiz günlerde Tersane’yi ziyaret etmiş, 3 saate yakın sohbet etmişler.
Tamince Türkiye’de otelcilik ve eğlence merkezi konusunda vizyonu en geniş insanlardan biri.
Antalya’da kurduğu “Land Of Legend” eğlence parkı, bölgesel seviyede bir Disneyland gibi oldu.
Kurulurken yaratıcı yöneticiliğini Cirque du Soleil’in kurucusu Franco Dragone yapmıştı.
Şimdi bu tema parkına, çocuk eğlence dünyasının Disney’den sonraki en büyük ismi Nickelodeon geliyormuş.
Bu arada Katar’de 3 milyar dolarlık bir Land of Legend tema parkı açmak için muahedeler tamamlanmış.
Divan’ın açık büfesinde aklımda kalan 2 masa
Rahmi Koç Müzesi’ndeki açık büfe harikuladeydi.
Divan’ın hazırladığı açık büfeler her zaman böyle.
Muazzam bir çeşitlilik var ve albenisi çok yüksek.
Ama her kezinde aynı meseleyle karşılaşıyorum.
Böyle güzel yemekleri ayakta yiyemiyorum.
Bir de, ayakta sohbetten yemek yemeye zaman kalmıyor.
Gözüm özellikle İtalyan masasında, peynir ve makarnalarında, bir de çeşitli çeşitte somon fümenin bulunduğu masalarda kaldı.
Çünkü oradan çıkıp hızla ikinci bir kapıya, Fettah Tamince’nin Rixos Tersane Oteli’ndeki Tarkan konserine geçtik.
Gecede ikinci kapı: Bir kadın için Tarkan’ı yakından izlemek nasıl bir duygudur
Tersane Rixos’u daha önce bazı arkadaşlardan dinlemiştim.
Hemen hepsi restoranları çok övüyordu.
İlk kere önceki gece gördüm.
Gerçekten çok güzel ve çok çağdaş bir otel olmuş.
İşte orada büyük salonda “Brothers’ın” düzenlediği Tarkan konserine davetliydik.
Brothers dünyanın iki numaralı içki grubu olan Pernod Ricard’ın viski üreten şirketinin ismi.
Pernod Ricard’ın Türkiye grubu çok başarılı oldu.
Başındaki Selçuk Tümay ve arkadaşlarını Türkiye’deki muvaffakiyetleri ile şirketin dünya idaresinde de çok önemli bir duruma getirdi.
Dün akşam işte bu başarıyı kutlamak için bir Tarkan konseri düzenlediler.
Ertuğrul Özkök
Karanlık salonda lazer ışınların etkisi
Salon çok az ışıklandırılmıştı. Adeta karanlıktı diyebilirim.
Bu karanlık içinde sadece müziğin ritmine göre hareket eden çok etkileyici lazer ışınları arasında dolaşıyordunuz.
Neredeyse herkes siyah veya koyu renk giyinmişti.
Sahne dekoru da motamot öyleydi.
Çok fazla davetli olmadığı için tahminen de gelenlerin birçok Tarkan’ı ilk sefer bu kadar yakından izleme imkanına sahip olacaktı.
Son yıllarda bu kadar güzel kadını aynı salonda görmedim
Pop sosyolog gözlem tarayıcılarımın ilk fark ettiği şey salondaki kadınların fazlalığıydı.
İkinci müşahedem ise erkek pop sosyolog gözüyle şuydu.
Çok sayıda güzel kadın vardı salonda.
Son yıllarda ne Türkiye’de ne dünyada bu kadar çok güzel kadını aynı anda aynı salonda görmedim.
Bu arada şahsen çok sayıda kadınla sohbet etme imkanım da oldu.
Sosyalleşme güzel bir şeymiş.
Konsere kalamadım, yaştan diyebilirsiniz
Ben konsere kalamadım çünkü sonraki gün Hatay’a gidecektim ve iyi bir uyku uyumak istiyordum.
İsterseniz yaş da diyebilirsiniz.
Aslında Tarkan’ı dinlemeyi çok istiyordum.
Son albümü “Kuantum 51’i” çok sevdim.
“Müteşekkir ” isimli müziğini çok seviyorum.
Özellikle de bu albümden “Kuantum Remixes” diye yaptığı ikinci volümü daha da sevdim.
Elber Tutkus’un yaptığı “Darmaduman” son aylarda vazgeçemediğim müziklerinden.
Tarkan
Konseri izleyen kadınlar sabah bana neler söyledi
Dün sabah konseri izleyen bazı bayanlarla konuştum.
Çoğunun söylediği şuydu: “Muhteşemdi…”
Hepsi Sezen ve Ajda’yı da seviyorlar.
“Ama Tarkan çok farklı bir şey” diyorlar.
“Otuz yıldır hiç eksilmeyen bir büyü var Tarkan’da” diyorlar.
Bir kadın da şunu söyledi: “Türkiye’de Tarkan’dan başka kimseyi bu kadar sevmiyorum.”
Şu kesin… Tarkan’ı erkek ve kadın gözüyle seyretmek farklı bir şey
Gerçekten de öyle.
Tarkan eskimiyor.
Yaşlanmıyor.
Hatta yaş almıyor.
Anladığım şu:
Tarkan’ı erkek olarak seyretmek ve dinlemek başka…
Kadın olarak dinlemek ve seyretmek farklı bir şey.
Türkiye’de viski neden hızla büyüyor
Konser dışında Pernod Ricard Türkiye Başkanı Selçuk Tümay, Türkiye iktisadı açısından önemli bazı bilgiler verdi.
(*) Türkiye’de viski pazarı hala hızlı şekilde büyüyormuş.
(*) Viski tüketimi bira ve rakıdan sonra üçüncü sıraya oturmuş.
(*) Türkiye, İskoçya’nın viski ihracatında beşinci pazarı durumuna yükselmiş.
(*) Chivas’ın dünyadaki bir numaralı pazarı olmuş.
Yani Çin, Hindistan, Fransa gibi büyük viski pazarlarını geçmiş.
Bu nedenle Pernod Ricard, önümüzdeki 10 yılda Türkiye’yi yatırım yapılacak pazarların başına koymuş.
Bu başarılardan dolayı da şirket tarihinde ilk sefer sadece Türkiye için özel isli bir viski üretmiş.
Evet, uzun bir gecenin 2 ayrı davetinden anlatacaklarım bunlardı.
“Doğal besine ulaşmanın bir yolu var!” |
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bursa’da Kaza! İşçi Servisi Yan Yattı: 8 Kişi Yaralandı