34,6162$% 0.16
36,3108€% 0.01
2.922,03%0,15
4.964,00%0,16
19.794,00%0,15
2.626,35%0,02
9.659,96%1,15
Müjde Işıl – Önce 15. Bakü Uluslar- arası Film Festivali’nden ödül geldi, hemen ardından da 61. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde En İyi Kısa Film seçildi. “Neredeyse Mutlaka Yanlış”, Suriye’deki savaştan küçük kardeşiyle kaçan, Dolapdere’de bir kuaför salonunda tırnak tasarımı yaparak geçimini sağlayan ve Almanya’ya göç etmenin hayallerini kuran Hanna’yı anlatıyor. Bugün ve yarın Suç ve Ceza Film Festivali’nde gösterilecek filmi, senaristi ve yönetmeni Cansu Baydar’dan dinledik.
– “Neredeyse Muhakkak Yanlış”ı çekme motivasyonunuz ne oldu? Mültecilerle ilgili daha önce çalışmalarınız olmuştu değil mi?
Babaannem 20’li yaşlarında Yunanistan’dan Keşan’a göç etmişti ve çocukluğum boyunca onun göç öykülerini dinleyerek büyüdüm. 19 yaşımda, üniversitenin ilk yılı için Berlin’e gittiğimde “This Is Afreeka” (2014) isimli bir belgesel çektim. Bu belgesel, hareket özgürlüğünü savunan ve 29 gün boyunca Würzburg’dan Berlin’e yürüyerek şehrin ortasında bir parkı eylem alanına çeviren bir grup mültecinin röportajlarından oluşuyordu. Ancak o dönem, bu sıkıntıya olan ilgimi kendi geçmişimle bağdaştıramıyordum.“Neredeyse Katiyen Yanlış”ı çekmeden önce, Gümülcine’ye giderek babaannemin doğduğu evi ziyaret ettim, çocukluk arkadaşlarıyla tanıştım ve onun anılarını onların ağzından dinledim. Kimsenin doğup büyüdüğü yerden ayrılmasının kolay olduğunu düşünmüyorum. Bu yüzden, göç üzerine konuşurken “zorla yerinden edilme” kavramını ele almanın çok önemli olduğuna inanıyorum. Öykümde de zorla yerinden edilmiş bir kadının daha iyi bir hayat arayışına odaklanıyorum. Bu yaklaşımın, göçmenleri hedef tahtasından çıkarıp savaşı, savaşın nedenlerini ve faşizmi merkezine alacağına inanıyorum.
– Hanna’yı canlandıran Suriye asıllı Lübnanlı oyuncu Rahaf Armanazi ile yollarınız nasıl kesişti?
Rahaf, Lübnan’da tiyatro eğitimi aldı ve pek çok oyunda sahneye çıktı. Üç yıldır Türkiye’de yaşıyor ve bu kısa sayılabilecek sürede Türkçesini mükemmel bir düzeye getirmiş. Cast yöneticimiz Erengül Öztürk, o devirde sinemanın ana karakteri için onlarca oyuncunun deneme çekimlerini gönderiyordu. Rahaf’ı gördüğüm an, Hanna’nın o olduğu anladım.
‘Cesur ve yaratıcı’
– Kardeşini korumak ve kendine bir yol bulmak isteyen Hanna’nın durumu umutsuz değil ama tahlilsiz gibi görünüyor. Sinemanın bakış açısını siz nasıl tanımlarsınız?
Hanna, erken yaşında zorunlu göç ve zorunlu ebeveynlik arasında sıkışmış olsa da hayatını oburlarının ellerine bırakmaya hiç niyeti olmayan yürekli bir karakter. Tırnaktan gökyüzüne uzanan derin bir hayal gücü var. Onun öyküsü tahlilsiz görünebilir ama Hanna’nın pes edeceğini sanmıyorum. O bir şekilde yolunu bulacaktır. Tahminen biraz sürprizli, tahminen biraz dolambaçlı ama muhakkak bir çıkış bulacaktır. Bana göre Hanna dünyayı yeniden kurabilecek kadar yavuz ve yaratıcı.
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Putin’den Politik Tebrik
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.