34,5541$% 0.21
35,9976€% -0.68
3.002,38%1,38
5.108,00%0,52
20.369,00%0,68
2.703,08%1,18
9.457,52%0,96
Kısa film ve belgeselleriyle tanınan genç yönetmen Hikmet Kerem Özcan’ın ilk uzun metraj sineması “Hakkı”, Türkiye prömiyerini 31. Adana Altın Koza Film Şenliği’nde yaptı. Film şenlikten Film Direktörleri Derneği En İyi Yönetmen Mükafatı, Türkan Şoray Umut Veren Kadın Oyuncu Mükafatı ve Adana İzleyici Mükafatı ile döndü.
Başrolünü Bülent Emin Yarar’ın üstlendiği “Hakkı”nın oyuncu takımında aynı zamanda Hülya Gülşen, Cem Zeynel Kılıç, Özgür Emre Yıldırım, Duygu Gökhan, Durukan Çelikkaya, Tuana Almacı ve Ahmet Kaynak rol alıyor. Yönetmen Özcan’ın, bu sineması çekme fikrinin uzun yıllar önce işittiği ve zihnine yerleşen bir define öyküsünden ilham alarak yazdığını söylediği “Hakkı”, İzmir Sinema Ofisi desteğiyle Ödemiş’te çekildi.
Hikmet Kerem Özcan ile “Hakkı”yı konuştuk.
Film ilk olarak nasıl ortaya çıktı? Bir define kıssasından ilham aldığınızı belirtiyorsunuz. Bu öykünün sizi en çok etkileyen istikameti neydi ve senaryonun oluşum süreci nasıl gelişti?
Film, çocukken duyduğum gerçek bir kıssadan ilham aldı. Bahçelerinde define bulan ve bu olaydan sonra hayatları altüst olan bir aile vardı. Bu öykünün beni en çok etkileyen istikameti, insanın hayatının bir anda sihirli bir şekilde değişebilme ihtimaline duyduğu tutku ve bunun getirdiği sonuçlardı. Senaryoyu yazarken, bu temayı derinlemesine incelemek ve insan psikolojisinin karanlık istikametlerini keşfetmek istedim.
Hakkı karakterinin mülayim ve sevecen kişiliği, büyük bir değişim geçiriyor. Onun içsel seyahatini nasıl inşa ettiniz? Bu karakter üzerinden izleyiciye vermek istediğiniz mesaj nedir?
Hakkı’nın içsel seyahatini inşa ederken, insanın içinde barındırdığı hırs, açgözlülük ve takıntı gibi hisleri ele aldım. Başlangıçta mülayim ve sevecen olan Hakkı, bulduğu tarihi yapıtla birlikte büyük bir dönüşüm geçiriyor. Onun bu değişimi, aslında herkesin içinde var olan karanlık tarafların açığa çıkmasını temsil ediyor. İzleyiciye vermek istediğim duygu, insanın kendi dilekleri ve hırsları uğruna neleri feda edebileceği ve bu süreçte kendi benliğiyle nasıl çatışabileceğiydi.
‘BÜLENT EMİN FAYDA, HAKKI KARAKTERİNE DERİNLİK VE GERÇEKÇİLİK KATTI’
Başrol için Bülent Emin Fayda gibi usta bir oyuncu ile çalışıyorsunuz. Oyuncu takımını nasıl belirlediniz? Bülent Emin Yarar’ın Hakkı karakterine kattığı farklılıklar neler oldu?
Başrol için Bülent Emin Fayda, en başından beri aklımdaki isimdi. Oyuncu takımını oluştururken, Hakkı karakterini en iyi şekilde yansıtacak bir oyuncu arayışındaydım ve Bülent Bey’in bu role harika uyacağını düşündüm. Kendisi senaryoyu okuyup beğendikten sonra projeye dahil oldu ve kusursuz bir işbirliği başladı. Bülent Emin Fayda, Hakkı karakterine derinlik ve gerçekçilik kattı. Onun tecrübesi ve yeteneği, karakterin içsel dönüşümünü etkileyici bir şekilde yansıtmasına olanak sağladı.
‘SEÇİLEN YERLER SİNEMANIN ATMOSFERİNE BÜYÜK KATKI SAĞLADI’
Çekimlerin birçok Ödemiş’te gerçekleşti. Mekan seçimi sinemadaki anlatıya nasıl katkıda bulundu?
Çekimleri Ödemiş Bozdağ ve Birgi Köyü’nde gerçekleştirdik. Bu yerler, sinemanın atmosferine ve anlatısına büyük katkı sağladı. Tarihi dokusu ve doğal güzellikleriyle bu bölgeler, Hakkı’nın kıssasını daha otantik ve etkileyici bir hale getirdi. Mekan seçimi, karakterin iç dünyasını ve yaşadığı dönüşümü yansıtmak için değerliydi.
Filmde tarihi miras ve onun ticari değeri üzerine önemli bir vurgu var. Sizce bu tema günümüz dünyasında nasıl bir anlam taşıyor?
Bu vurgu, günümüzde hâlâ yeniliğini koruyan bir sıkıntı. Tarihi yapıtların kaçakçılığı, define avcılığı ve bu süreçte yaşanan etik ihlaller ne yazık ki önemli bir sorun olmaya devam ediyor. Bu tema, insanın maddi kazanç uğruna kültürel mirasını ve etik bedellerini nasıl göz gerisi edebildiğini gösteriyor. Bu nedenle, sinemada bu konuya dikkat çekmek istedim.
‘FİLMDEKİ İKİLEM İZLEYİCİLERE KENDİ BEDEL YARGILARINI SORGULATMAYI AMAÇLIYOR’
Hakkı karakterinin bulduğu tarihi yapıtı satma kararı, etik bir ikilem oluşturuyor. Sizce karakterin bu kararı, günümüz toplumunda karşılaşılan ahlaki sorulara nasıl bir yansıma?
Bu durum onun içinde bulunduğu maddi ve duygusal durumun bir yansıması. Bu karar, günümüz toplumunda insanların hızlı ve kolay yoldan kazanç elde etme isteğiyle etik değerleri nasıl göz gerisi edebildiğini gösteriyor. Bu ahlaki ikilem, izleyicilere kendi paha yargılarını sorgulatmayı amaçlıyor.
Filmde, sıradan bir insanın hırs ve ümitsizlik gibi hislerle karşılaştığı ahlaki bir dönüşüm var. Bu kıssayı günümüz toplumuna nasıl yansıtmayı hedeflediniz?
Hakkı’nın yaşadığı ahlaki dönüşüm, aslında günümüz toplumunda birçok insanın karşılaşabileceği bir durum. Hırs, açgözlülük ve ümitsizlik gibi hisler, insanları beklenmedik yollara sürükleyebilir. Bu hikaye aracılığıyla, izleyicilerin kendi hayatlarında bu hislerle nasıl başa çıktıklarını ve hangi seçimleri yaptıklarını sorgulamalarını hedefledim.
Filmin öyküsündeki karanlık ve gerilim dolu atmosferi nasıl yarattınız? İzleyici üzerinde bu gerilimi oluşturmak için hangi teknikleri kullandınız?
Filmin karanlık ve gerilim dolu atmosferini yaratmak için görüntü yönetimi, ışıklandırma ve müzik gibi sinematik ögeleri dikkatli bir şekilde kullandık. Karanlık tonlar, gölgeler ve dar yerler kullanarak Hakkı’nın içsel sıkışmışlığını yansıtmaya çalıştık. Ses tasarımı ve müzikle gerilimi artırarak izleyicinin karakterle empati kurmasını ve onun yaşadığı duygusal gerilimi hissetmesini amaçladık.
‘SİNEMA SERÜVENİNDE BUGÜNE KADAR KOLAY BİR KISIMLA KARŞILAŞMADIM’
Kısa film ve belgesellerden sonra uzun metraj sinemaya geçişiniz nasıl oldu? Bağımsız bir yönetmen olarak, sinema sanayisinde karşılaştığınız zorluklar neler?
Bağımsız sinemacıların karşılaştıkları en büyük zorluk elbette finansman bulmak oluyor. Ayrıca sinemanızı istediğiniz kalite ve vizyonda gerçekleştirebilmek için doğru ekibi bir araya getirmek de bir diğer zorlayıcı durum. Daha sonra şenliklerde yer almak konusu geliyor sanırım, o konu da bir epey zor. Açık konuşmak gerekirse sinema serüveninde bugüne kadar kolay bir kısım ile karşılaşmadım. Ancak tüm bu zorluklar, tutku ve öykülere olan inançla aşılabilir hale geliyor. Bağımsız sinema yapmak zorlu bir yol olsa da, bu yolculuk insana büyük bir tatmin ve öğrenme fırsatı veriyor.
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Nejla Demirci’den Sansür İsyanı: ‘Bu Yasak Güldürü Sinemalarına Taş Çıkartır’