DOLAR

34,3122$% 0.21

EURO

37,2200% -0.48

GRAM ALTIN

3.017,79%-0,07

ÇEYREK ALTIN

5.060,00%-0,18

TAM ALTIN

20.179,00%-0,18

ONS

2.736,14%-0,26

BİST100

8.885,00%0,24

Öğle Vakti a 12:52
Bursa PARÇALI BULUTLU 12°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,3122

EURO 37,2200

ALTIN 3.017,79

BİST 100 8.885,00

Öğle 12:52

12°

Kendinizin Daha İyi Bir Versiyonunu Hayal Ettiniz Mi?

ad826x90

77. Cannes Film Festivali’de yazar ve yönetmeni Coralie Fargeat’a En İyi Senaryo Ödülü’nü kazandıran “Cevher” (The Substance), 31 Ekim Perşembe günü MUBI’de, 1 Kasım Cuma günü ise sinemalarda izleyiciyle buluşmaya başladı.

Yönetmen Coralie Fargeat, 2017’deki çıkış sineması “İntikam” ile sinema dünyasına sağlam bir adım attı. Fargeat’ın sineması, hem görsel estetiği hem de kadın karakterlere verdiği derinlik ile öne çıkıyor. Direktörün “Cevher” sineması, onun bu öncü yaklaşımını bir adım öteye taşıyarak, izleyiciyi sırf gerilim dolu bir seyahate çıkarmakla kalmıyor; aynı zamanda vücut, kimlik ve toplumsal normlar üzerine derinlemesine düşündürmeyi de amaçlıyor.

“Cevher”, gençleşmek adına ‘The Substance’ isimli gizemli bir tekniğe başvuran Elisabeth Sparkle’ın öyküsünü konu ediyor. Sinemanın baş karakteri Elisabeth Sparkle, toplumun gençlik ve güzellik standartlarıyla yüzleşen bir kadın. Aerobik dünyasının parlayan yıldızı olan Sparkle, ilerleyen yaşıyla birlikte ‘erkek egemen’ sektör nedeniyle mesleğinde bir çöküş yaşıyor. Sparkle, cinsiyetçi bir erkek üretimci tarafından kovulduktan sonra ümitsizlik sarmalına düşüyor. Ta ki onu, ‘daha iyi bir versiyon’ haline getirecek gizemli bir madde sunan, gizemli bir şirkete götüren araba kazasına kadar…

‘Cevher’i satın alan Sparkle, bu maddeyi bedenine enjekte eder ve gençleşmeyi bekler. Ardından omurgasında yarılan boşluktan genç ve kusursuz ‘Sue’ doğar. Sparkle ise banyo fayansında şuuru kapalı şekilde yatıyordur.

Bu ‘iksirin’ hatırlattığı iki önemli şey var. Bunlardan biri, iki vücudun de bir olduğu. Bu nedenle ‘Cevher’in tanıtımında da, kutusunda çıkan yazısında da devamlı olarak “Unutma, siz birsiniz” ifadeleri yer alıyor. İkincisi ise; vücutlar haftada bir değiştirilmeli ve iki vücut belirli vakitlerde Sparkle’ın omurgasında yer alan sıvıyla dengelenmeli…

‘UNUTMA, SİZ BİRSİNİZ’

Elisabeth’in ‘Sue’ya dönüşümü, ona sırf fizikî bir güç katmıyor, aynı zamanda içsel bir özgürlük de sağlıyor. Ancak bu özgürlük, izleyiciye de bir uyarı niteliğinde algılanabilir çünkü her güçlenme, beraberinde bir bedel getirebilir. Fargeat, bu dinamikleri inceleyerek, güç ve kontrol alakalarının tabiatına dair derin bir sorgulama yapıyor.

Sue yeni hayatına, genç ve kusursuz vücuduyla Elisabeth’ten devraldığı televizyon programıyla başlıyor. Programla birlikte herkes Sue’ya hayran kalıyor ve her programda, her afişte onu görmek istiyorlar. Bu arzulanma ve beğenilmenin de etkisiyle bir süre sonra genç ve kusursuz Sue’ya geçirdiği bir hafta yetmemeye başlar. Böylece Elisabeth’in omurgasından aldığı sıvıyla diğer bedeni yavaş yavaş öldürmeye başlar.

Tabii ki bir vücut öldükçe, ‘kusursuz yansıması’nın da yaşamaya devam etmesi mümkün değil. ‘Cevher’in de daima belirttiği gibi: “Unutma, siz birsiniz.”

YALNIZCA KORKU SİNEMASI DEĞİL…

Yönetmen Fargeat, Elisabeth Sparkle karakteri aracılığıyla, kadınların toplumdaki rollerinin nasıl daima olarak yeniden tanımlandığını ve bu tanımlamanın getirdiği acımasız rekabeti sergiliyor. Günümüz toplumunun kadınlara yüklediği baskıların ve estetik korkuların yansımasını öne çıkaran film, bu bağlamda sadece bir korku sineması değil aynı zamanda bir feminist tenkit de sunuyor.

“Cevher”, başrol karakterleri Elisabeth ve Sue arasındaki kuşak farkını da ustalıkla inceliyor. Elisabeth, mesleğinin zirvesinde olan ve ataerkil toplumun güzellik standartlarıyla daima savaşan bir kadın. Onun geçmişteki muvaffakiyetleri, günümüzde harikalık üzerine inşa edilen imajlarla çarpışırken, film nesiller arası farklılıkları ve bedel yargılarını sorguluyor.

Yönetmen, nesiller arasındaki bu çatışmayı sırf kişisel bir hikaye olarak sunmuyor; aynı zamanda toplumsal değişimlerin, medya dinamiklerinin ve kadınların güçlendirilmesi konusundaki gayretlerin nasıl şekillendiğini de ele alıyor. Bu bağlamda “Cevher”, izleyiciye yaşın, tecrübenin ve görünüşün ötesinde bir kimlik arayışının varlığını hatırlatıyor, kuşaklar arasındaki farkların toplumsal algılar üzerindeki tesirini sorgulatıyor.

MEDYA SEKTÖRÜNÜN ERKEK HÂKİM BAKIŞ AÇISI

“Cevher”, medya sektörünün patriyarkal yapısını ve erkek hükümran bakış açısını da yürekli bir şekilde eleştiriyor. Film, özellikle güzellik ve gençlik standartlarının erkeklerin gözünden belirlendiğini vurgularken, kadınların bu normlara uymak için verdiği çabayı gözler önüne seriyor.

Elisabeth’in dönüşüm süreci, toplumun kadınları objeleştirerek şekillendirdiği bir sistemin eleştirisini barındırıyor. Fargeat bu noktada, medya ve eğlence dünyasının erkeklerin perspektifine hizmet eden bir düzen oluşturduğunu vurguluyor.

Fargeat’ın “Cevher”deki tarzı, özellikle David Cronenberg’in body horror geleneği ile bağ kuruyor. Cronenberg’in sinemalarındaki vücut değişimleri ve kimlik krizleri, “Cevher”de de görülüyor.

Fargeat’ın etkileyici sinematografisi, “Cevher”in atmosferini derinleştirirken, John Carpenter’ın gerilim yaratma konusundaki ustalığına da selam veriyor. Göz alıcı görseller ve renk paletleri, izleyiciyi sadece görsel bir ziyafete değil, aynı zamanda psikolojik bir tansiyona de davet ediyor.

“Cevher”in komik ögeleri, dehşet verici sahnelerle harmanlanıyor. Dehşet verici demişken, hassas bir mideye sahipseniz, sineması izlerken zorlanabileceğinizi de belirtelim. Sinemada Elisabeth’in yaşadığı absürt durumlar, toplumsal normlara dair alaycı bir bakış açısı sunarken, izleyici, gülümsemek zorunda kaldığı anlarla kendiyle yüzleşirken, sinemadaki karanlık temaların tesirinden de kaçamıyor.

OYUNCULUKLAR ÜZERİNE

Oyunculuklara gelirsek… Demi Moore’un performansı, “Cevher”in en dikkat çekici ögelerinden biri olarak öne çıkıyor. Moore, Elisabeth karakterini canlandırırken, hem güçlü hem de kırılgan taraflarını ustalıkla harmanlıyor. Moore, karakterinin içsel çatışmalarını ve yaşadığı dönüşümün psikolojik yükünü derinlemesine hissettirirken, izleyiciyi de bu seyahate ortak ediyor.

Son periyotta pek çok sinemada karşımıza çıkan ve Sue’yu canlandıran Margaret Qualley de dikkat çekici bir performans sergiliyor. Moore ve Qualley’nin sergilediği rekabete dayalı performans, “Cevher”in temalarını daha anlamlı hale getirirken, izleyiciyi de derinden etkiliyor.

Sonuç olarak, “Cevher”, sadece bir body horror sineması olmanın ötesine geçiyor; toplumsal normlar ve kadın kimliği üzerine yiğit bir tenkit sunuyor. Fargeat’ın kendine özgü şekli ve zengin görsel dili, bu temaları işleyerek izleyiciyi derin niyetlere sevk ediyor.

Özellikle son 30 dakikası ile tahminen de bu yılın en iyi filmlerinden biri olmaya aday “Cevher”, sadece bir korku sineması değil, aynı zamanda izleyiciye kendi benliğini ve toplumun onlara dayattığı kalıpları sorgulatan bir başyapıt.

Coralie Fargeat, bu sinemayla birlikte, çağdaş sinemada kadın kıssalarının kıymetini bir kez daha vurguluyor ve izleyiciyi düşünmeye, sorgulamaya ve tahminen de kendi “cevherini” bulmaya davet ediyor.

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Öğrencilerden Yapay Zekâ Hikayesi

HIZLI YORUM YAP