32,6645$% 0.32
35,5639€% 0.42
2.509,16%1,72
4.049,00%1,37
16.220,00%1,37
2.390,92%1,48
10.851,78%-0,19
Intel, yakında Lunar Lake CPU’larıyla birlikte gelecek olan yeni nesil Battlemange GPU’ları için Linux’a hazır grafik şoförleri oluşturmak için yoğun bir şekilde çalışıyor. Phoronix, yaklaşan Linux 6.11 çekirdek sürümü ile birlikte Intel’in Battlemage için fonksiyonel bir ekran şoförüne sahip olacağını bildirdi. Bu yeni ekran sürücüsü tamamlanmış değil, lakin Linux’ta ilk kez Battlemage GPU’ları için ekran fonksiyonelliği sağlandığını görüyoruz.
Şu anda şirket, Direct Rendering Manager sürücü değişiklikleri, HPD ekran aktifleştirme ve yaklaşan Linux sürücüsü için bir dizi güç verimliliği odaklı özellik üzerinde aktif olarak çalışıyor. Yenilikler arasında, şoförün tüm çerçeve arabelleğini yenilemek yerine ekranın sadece yeni bilgiler gösteren kısımlarını yenilemesini sağlayan panel yeniden oynatma fonksiyonu de yer alıyor. Ayrıyeten daha fazla güç tasarrufu için Auxless gelişmiş ilişki güç yönetimi, çerçeveler arası ilişki kapatma desteği ve içerik eşleştirme yenileme suratı gibi geliştirmeler mevcut. İçerik eşleştirme yenileme suratı, makul içerik tiplerinde kare düşüşlerini önlediği iddia edilen VRR’nin bir türevi.
Intel’in Linux tabanlı şoförlerinde güç tasarrufu tekniklerine öncelik vermesi çok mantıklı. Xe2 olarak da bilinen Battlemage mimarisi bir değişiklik olmaz ise ilk olarak Lunar Lake kod isimli mobil işlemcilerde kullanılacak. Harici GPU’lar gelmeden önce verimlilik odaklı dahili iGPU’lar piyasada olacak. Böylelikle Battlemage, Qualcomm’un Snapdragon X Plus ve AMD’nin yepyeni Zen 5 tabanlı Ryzen AI 300 işlemcilerindeki entegre grafik tahlilleriyle rekabet etmeye başlayacak.
Öyle ki gelecekte harici mobil Battlemage GPU’lar da göreceğiz. Bu yongalar çok daha güçlü olacak.
Microsoft, Copilot Uğruna ‘Win + C’ Kısayolunu Kaldırıyor
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.