DOLAR

34,2452$% 0.28

EURO

37,6376% -0.37

GRAM ALTIN

2.921,73%0,22

ÇEYREK ALTIN

4.978,00%0,00

TAM ALTIN

19.847,00%-0,02

ONS

2.653,23%-0,08

BİST100

9.109,34%2,37

İmsak Vakti a 05:34
Bursa KAPALI 27°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,2452

EURO 37,6376

ALTIN 2.921,73

BİST 100 9.109,34

İmsak 05:34

27°

Michel Khleifi, İstanbul’da Ustalık Sınıfı Verdi

ad826x90

Ödüllü yönetmen Michel Khleifi, İstanbul Kültür Yolu Şenliği kapsamında düzenlenen 6. Uluslararası Dostluk Kısa Film Şenliği’nde ustalık sınıfı eğitimi verdi.

Grand Pera Emek Sahnesi’nde festival başkanı Faysal Soysal’ın moderatörlüğündeki etkinlikte, dünya sinemasıyla ortak çalışma noktalarının neler olabileceği, ileriye dönük neler yapılabileceği ve Khleifi’nin sanat serüvenine dair konular ele alındı.

Khleifi, sinemayla müsabaka ve sevme sürecine dair, farklı devirlerdeki çekilmiş filmlerden yararlandığını söyledi.

İlk gençlik yıllarında izledikleri sinemaların gişeye yönelik Batılı filmler olduğunu ifade Khleifi, “Bir sinemaya başlarken eski sinemalara bakarım. Hatta 1930’lu yıllarda yapılmış sinemalara de bakarım. O direktörler de bana arkadaş gibi gelir. Sinema sentez gibi bir sanat dalı. Eski sinemaları izlemekteki hedefim onları tekrarlamak olmadı. İzlediğimde gayem yeni bir sentez yaparak film çıkarmak.” dedi.

Khleifi, sinemayla olan bağlantının farklı katmanlarda ilerlediğini dile getirerek, şunları kaydetti:

“Bazen sorarlar ‘neden senaryo yazmamız gerekiyor?’ diye. Bu çok önemli bir soru. Bunu anlamamız gerekiyor. Sinemanın yapılması, yönetilmesi için senaryonun değeri çok büyüktür. Bunlar ne kadar ayrıntılı bir şekilde yazılırsa direktörlük daha kolay bir hal alabilir. İlk sineması yaptığımda bunları bilmiyordum. Filistin’e dört kişi giderek uzun metrajlı film yapmaya başlamıştık. Ben 1948 yılında olanları yaşamadığım için fikir yürütemezdim. Onun için insanların lisanından aktarmaya çalıştım. Ben bu şekilde belgesel ve kurmaca arasındaki engeli kırmaya çalıştım. Şiirsel bir şekilde yazmaya çalıştım. Bu ilk sinemada ‘Verimli Hafıza’ aslında şiirin çok büyük ehemmiyeti vardı. Mahmud Derviş’in şiirlerinin üstüne inşa edilmiş bir film olabilir. Şiiri sahneye nasıl uyarlayabileceğimi de çözmem gerekiyordu. Bütün sinemalarım kadın duygusu üzerine yapılmıştır. “

“Celile’de Düğün” filminde de benzer yöntemi kullandığını belirten ödüllü yönetmen, aralarında Nazım Hikmet’in de bulunduğu dünya şairlerinin şiirlerini yansıtmaya çalıştığını anlattı.

“Film, izleyene düşünme alanı yaratıyor”

Khleifi, Filistin’de yaşananları televizyondan izlerken bazı şeylerin olağanlaşmaya başladığının altını çizerek, “Sürekli aynı sahneler ve efektler var. Zamanla ona alışıyorsun. Artık hepsi doğal geliyor. Daima salt tekrar seyirciye bir şey katmıyor. Film, belgesel de olsa aslında orada izleyene de düşünme alanı yaratıyor. Zamanla fikir üretebiliyor. Televizyonda şu an izlediklerimiz arşiv olabilir. Sinemanın verimli tarafı hafıza yaratması ancak televizyon unutkanlık yapıyor. Böylece yönetmen bir film yaparken şunu bilmesi lazım televizyon gibi gürültü aktarmıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Filmlerinde hafıza, toprak, taş, zeytin ağacı, kadınlar, masallar gibi sinematografik tercih ettiği imgelerin yaşadığı topraklarda yok olmaması için yer verdiğini aktaran Khleifi, “Biz içimizde geleceğe dair umutlarımızı taşıyoruz. Ben işgal altındaki bir devlette doğup büyüdüm. Herkes bizim için şu görevi biçiyordu. Bu nesil artık İsrail devletini kabul edecek. İsrail vatandaşı olarak yaşayacağımızı kabul ediyorlardı. Bizim nesil İsrailli olmadı. Ben çok fazla pasaport taşıyabilirim ama ben ve çocuklarım torunlarım Filistinli. Bunu canlı tutmamız gerekiyor. Bizim güçlü olan yanımız yaratıcı olmamızı gerektiriyor.” dedi.

Konuşmaların ardından soru-cevap aktifliğiyle program sona erdi.

“6. Uluslararası Dostluk Kısa Film Festivali”, yarın akşam Atatürk Kültür Merkezi Tiyatro Salonu’nda mükafatların sahiplerini bulacağı gala programıyla sona erecek.

Kaynak: AA / Özlem Limon – Güncel

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kadın Cinayetleri Protesto Edildi: ‘Yaşamlarımız, Özgürlüklerimiz İçin Yakanızda Olmaya Devam Edeceğiz’

HIZLI YORUM YAP