DOLAR

35,4454$% 0.28

EURO

36,3648% -0.42

GRAM ALTIN

3.067,89%1,20

ÇEYREK ALTIN

4.995,00%0,80

TAM ALTIN

19.918,00%0,80

ONS

2.696,65%1,03

BİST100

9.910,61%-0,90

İmsak Vakti a 02:00
Bursa PARÇALI BULUTLU 11°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 35,4454

EURO 36,3648

ALTIN 3.067,89

BİST 100 9.910,61

İmsak 02:00

11°

NVİDİA Ceo’su: “Dlss 4, Gecikmeye Neden Olmadan Geleceği Tahmin Ediyor”

ad826x90

NVİDİA CEO’su Jensen Huang, RTX 5000 “Blackwell” ekran kartı duyurusundan sonra soru-cevap oturumuna katıldı. Şirketin tüm performans iddiaları doğrusu DLSS 4 ve “Multi Frame Generation (Çoklu Kare Üretimi) teknolojisine dayanıyor. Yani DLSS 4 olmasaydı Huang bu kadar tezli konuşamazdı.

Bu teknolojinin çalışma formu kafa karışıklığı yaratmış, üretilen çoklu kareler nedeniyle meydana gelebilecek gecikme mühletleri sorgulanmıştı. CEO’ya bu konuda sorular yöneltildi.

NVİDİA, DLSS 3 ile iki kare oluşturuyor ve ardından bir ara kareyi enterpole etmek için yapay zekayı kullanıyordu. Bu, oyun sürece hattına bir ölçü gecikme ekliyor ve ayrıca bazı kare hızı sorunlarına neden oluyordu. DLSS 4’ün de benzer bir şey yaptığı, hatta bir kare oluşturmak yerine iki veya üç kare oluşturduğu düşünülüyordu.

Bunun yanlış olduğu ortaya çıktı. Jensen’e çoklu kare üretiminin çalışma biçimi ve enterpolasyon yapıp yapmadığı soruldu. CEO, teknolojinin “geçmişi enterpole etmek” yerine “geleceği tahmin ettiğini” açıkladı. Yani farklı bir yol izleniyor. Yol farklı olduğu için ihtiyaç duyulan donanım yetenekleri, kaynaklar ve gecikme konusu da değişiyor.

Yeni Reflex 2 teknolojisinin gecikmeyi %75’e kadar azalttığını söylemiştik. Eğer Multi Frame Generation gecikme yaratıyorsa bile Reflex 2 ile hayata geçen yeni teknolojiler bu gecikmeyi hafifletebiliyor.

DLSS 4, daha önce işlenmiş kareler, hareket vektörleri ve diğer verilere dayanarak daha akıcı bir deneyim yaratmak için yeni kareler üretecek. Ayrıca yüksek kare korumasına yardımcı olan yeni donanım ihtiyaçları söz konusu.

Ne olursa olsun, anlaşılan o ki Multi Frame Gen ile birlikte az veya çok bir gecikme dezavantajı yaşanmakta. Ancak bunun hangi düzeyde olduğu ve ne kadar hissedileceğini zaman gösterecek. NVİDİA CEO’su tek cümlelik yanıtlar veriyor lakin bu konunun ayrıntılandırılması gerekiyor.

Diğer Teknoloji Haberleri İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Samsung Galaxy S24 İçin Ocak Güvenlik Güncellemesi Yayında

HIZLI YORUM YAP