34,1142$% 0.28
38,1059€% 0.12
2.866,33%1,32
4.751,00%0,93
18.945,00%0,92
2.614,13%1,07
9.960,49%-0,15
SERAY ŞAHİNLER- Türk sineması ve Yeşilçam’ın sembollerinden, “Kapıcılar Kralı”, “Muhsin Bey”, “Umut”, “Hazal”, “Yılanı Öldürseler” ve “Bir Çirkin Adam” gibi efsane sinemaların imalcisi ABDurrahman Keskiner’in hayatı kitap oldu. Ali Can Sekmeç’in kapsamlı ve titiz çalışmasıyla hazırlanan “ABDurrahman Keskiner: Prodüktör” kitabı sinemaseverlerle buluştu.
Keskiner’in aktardıkları, Türkiye’deki film sektörünün, yönetmen ve oyuncuların, sansürün, sansasyonların arka planına bakıyor. 680 sayfadan oluşan kitabın büyük kısmı, Keskiner’in uzun yıllar dostu ve iş ortağı Yılmaz Güney’e ayrılmış. Bölüm sinemaların çekim sürecine ışık tutarken Türkiye’nin en çok konuşulan aşklarından Nebahat Çehre-Yılmaz Güney birlikteliğinden de anıları paylaşıyor.
Kitapta Yılmaz Güney’in Nebahat Çehre ile olan aşkı, film tarihinin seyahatiyle kesişiyor.
Çehre-Güney aşkı
Yıllardır gündemden düşmeyen “araba” hadisesini Keskiner’in anısından okuyoruz kitapta. “Prodüktör”ün aktardığına göre bir gece yarısı çıkan tartışmada Nebahat Çehre kendisini zorla otomobile bindirmek isteyen Güney’e “Seninle gelmeyeceğim, Tarlabaşı’na annemin yanına gidiyorum” karşılığını veriyor. Güney bunun üzerine sonlanıp arabayı Çehre’nin üzerine sürüyor. Keskiner o anları, “Ne o, ne de ben Yılmaz Abi’nin böyle bir şey yapabileceğini düşünmemiştik. Çünkü gerçekten onu çok seviyordu. Nebahat Taksim Parkı’nın önüne geldiğinde, otomobille arkadan ona çarptı. Nebahat tiz bir çığlık atarak yere düştü. Yılmaz abi fırladı, karısını kucaklayıp otomobile taşıdı. Her şey bir film sahnesi üzereydi. Yol boyunca özür dileyip onu sevdiğini söyledi. Nebahat’in ifadesi alındı. Gerçekleri gizledi Nebahat, ‘Arabadan düştüm’ dedi. Evet, bu kadarı fazlaydı. Onun aşk anlayışı farklıydı ve bu sanıyorum sadece Nebahat’a özeldi. Magazin basını olayı ‘Yılmaz Güney sarhoş olunca eşini otomobille ezmek istedi’ diyerek duyurdu” kelamlarıyla anlatıyor.
Güney ve Keskiner’in dostluğu ise ilginç iki olayla noktalanmış. Önce, sansüre uğrayan “Umut” sinemasının savunmasında Yılmaz Güney “Ben sinemanın sırf oyuncusuyum, sahibi ve imalcisi ABDurrahman Keskiner’dir” diyor. İlerleyen süreçte, Keskiner, kendisine gelip Yılmaz Güney’in yerini öğrenmek isteyen üç gence bilgi vermiyor. Daha sonra “Çirkin ve Cesur”un setine gidiyor ve burada Güney’in, “Sen kim oluyorsun da arkadaşlarıma yerimi söylemiyorsun. Arkadaşlarıma üç tane tabanca ver” çıkışıyla karşılaşıyor. Sonraki günlerde ise Keskiner’in tabanca temin ettiği üç kişi Ankara’da yakalanıyor ve silahları Yılmaz Güney’den aldığını söylüyor.
Kitap aynı zamanda bir yıldızlar geçidi… “Muhsin Bey” senaryosunun Şener Şen’in düşünülerek yazıldığı, sinemanın San Sebastian serüveni, Yavuz Turgul ve Şener Şen’in uçak korkusu nedeniyle şenliğe maceralı yolculuğu, Hülya Avşar’ın ailesiyle Keskiner’in tartışmaları, Kadir İnanır, Emel Sayın, Yaşar Kemal gibi isimlerle yaşananlar da kitabın ilginç kısımlarından.
“ABDurrahman Keskiner: Prodüktör” Türk sinemasının hafızasına bir katkı.
Yeşilçam’a ışık tutuyor
Ali Can Sekmeç: “Apo Abi’nin aklında kalanlarla anlattığı uzun Yeşilçam yolculuğu, ticari Türk Sineması’nın 1960’lı, 70’li ve 80’li yıllarına ışık tutacak nitelikte. Türk sineması kitaplığı maalesef anı-hatırat cinsinden kitaplardan hayli yoksun. Bu anlatılarda Türk sinema tarihinin kaybolmuş ya da kaydı hiçbir zaman tutulmamış siyasal, kültürel, toplumsal, magazinel, ekonomik, estetik, teknik, emek gibi birçok tarafına ulaşmak mümkün”
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
14 Milyon Ziyaretçi Tarihe Şahit Oldu