35,3542$% 0
36,5119€% 0.02
3.024,97%-0,03
4.960,00%0,04
19.781,00%0,03
2.661,64%-0,03
9.890,76%-0,82
Melisa Vardal – Yirminci yüzyılın en etkili sanatkarlarından biri olan Vasili Kandinsky, soyut sanatın öncüsü olarak biliniyor. Ankara’da bulunan CerModern’in dijital şov alanı Flow Dijital Sahne’de hayat bulan “Mavi Süvari’nin Yolculuğu” standı, Kandinsky’nin bu öncü rolünü ve “Mavi Süvari” akımına katkılarını gözler önüne seriyor. Sanatseverlere sıradan bir stant tecrübesinin çok ötesinde, dijital teknolojinin sunduğu tüm imkanlarla zenginleştirilmiş, sürükleyici bir yolculuk vadediyor. Cermodern ve Reo-Tek iş birliğiyle hayata geçirilen alandaki stant iki buçuk aylık yoğun bir çalışmanın ürünü.
Sergi, Kandinsky’nin 300’e yakın yapıtını kapsayan zengin bir seçkiyle izleyici karşısına çıkıyor. Sanatkarın tüm yaratım sürecini adım adım izleme fırsatı sunan stant, “Mavi Süvari” akımının doğuşunu, bu akımın çağdaş sanata tesirini ve Kandinsky’nin renk ve müzik arasındaki ilişkiye dair öncü yaklaşımını derinlemesine inceliyor. Flow Dijital Sahne’nin tasarım yöneticisi Alper Akdağ’a göre Kandinsky’nin renk ve müzik arasında kurduğu eşsiz bağ, standın merkezinde yer alıyor. Sergide, Kandinsky’nin sanat seyahatinin farklı evrelerini yansıtan eserler bir arada sunuluyor. Tabiata ve figüratif temalara dayalı “Erken Dönem” (1896-1908), izlenimcilik ve dışavurumculuk akımlarının etkisiyle hislere ve iç dünyaya daha fazla odaklanan “İzlenimcilik ve Ekspresyonizm Dönemi” (1908-1911), figüratif temaları terk ederek tamamen soyut formlara yöneldiği “Soyutlama Başlangıcı” (1911-1914), toplumsal değişimlerin etkisiyle sembolizm ve soyutlamanın bir arada görüldüğü “Rusya ve Geçiş Dönemi” (1914-1921), geometrik soyutlama ve Bauhaus’un tasarım prensiplerini benimsediği “Bauhaus Dönemi” (1922-1933) ve daha akışkan, organik formlar ve ruhsallığa yöneldiği “Biyomorfik Biçimler ve Organik Soyutlama Dönemi” (1933-1944) eserleriyle Kandinsky Cern Modern’de ziyaretçilerini bekliyor.
Devasa dijital projeksiyon
Alper Akdağ tarafından tasarlanan stant, 70 metre genişliğinde ve 280 metrekarelik devasa bir dijital projeksiyon yüzeyiyle Kandinsky’nin yapıtlarını olağanüstü bir şekilde sergiliyor. İzleyiciler, bu sayede sanat yapıtlarını sadece pasif bir şekilde izlemekle kalmıyor, aynı zamanda güya Kandinsky’nin soyut figürleri ve geometrik formları arasında geziyormuşçasına, yuvarlaklar, çizgiler, kareler, spiraller arasında dolaşıyorlar. Kandinsky’nin renk ve hareket anlayışı, dijital teknolojinin etkileşimli imkanlarıyla birleşerek izleyiciye dinamik bir deneyim sunuyor. Standın dizaynında, iştirakçiye sadece görsel değil, aynı zamanda duygusal ve entelektüel bir etki yaratılması amaçlanmış. İzleyici, sanatkarın kompozisyonlarındaki içsel enerjiyi ve ritmik yapıyı kendi deneyim dünyasıyla ilişkilendirme fırsatı buluyor. Bu nedenle sergi Kandinsky’nin sanat cihanını yeniden keşfetme ve onun sanatını çağdaş dijital tekniklerle harmanlayarak yeni bir deneyim alanı olarak öne çıkıyor. “Kandinsky’nin eserleri arasında gezmek ister misiniz?” sorusuna cevabı evet olan herkes bu sergiyi kesinlikle gezmeli.
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Turhan Selçuk’un Anısı Bu Evde Yaşayacak