DOLAR

34,0062$% -0.19

EURO

38,0653% 0.37

GRAM ALTIN

2.826,74%0,87

ÇEYREK ALTIN

4.688,00%1,11

TAM ALTIN

18.693,00%1,10

ONS

2.586,06%1,07

BİST100

9.975,61%2,06

İmsak Vakti a 05:15
Bursa AÇIK 23°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,0062

EURO 38,0653

ALTIN 2.826,74

BİST 100 9.975,61

İmsak 05:15

23°

‘Sıkıcı Modüller Esinlenmeyi Öldürür’

ad826x90

Esra Kara – Dünyaca ünlü bestekar Evgeny Grinko, son sekiz yılda 220’ye yakın konser verdi, Asya’dan Avrupa’ya birçok turne gerçekleştirdi. Rusya çıkışlı Grinko’nun son beş yılda kendi ülkesinde hiç konser vermemesinden yola çıkarak müzikteki göçü ve sebeplerini konuştuk. Genç bir yetenek nasıl oluşur, müzik mesleğinde nasıl ilerler, karşılaşacağı dezavantajlar neler gibi hususlarda fikrini de sorduk.

– Varlıklı aileden gelmiş genç bir piyanistin mesleğinde ilerlemesi sizce daha mı kolay?

Enstrümana erişimleri elbette daha kolaydır. Çok iyi müzik okullarına gidebilirler ve çok iyi hocalardan ders alabilirler. Ancak müzisyenlik mesleğinde ilerlemeyi, varlıklı olmakla doğrudan ilişkilendirebilir miyiz? Emin değilim çünkü bilmiyorum. Sonuçta ben varlıktan değil, yokluktan geldim.

– Asya’da çok fazla piyano öğrencisi yetişiyor. Kıtaya kâfi de artar diyeceğimiz kadar çok… Bazıları meşhur olup Avrupa’ya göç ediyor, değil mi?

Japonya, Kore ve Çin’de çok sayıda piyanist olduğunu biliyorum. İyi olanları dünyaya açılıyor ama bu kötü bir şey değil. Bence rekabet dediğimiz şey sanatı güçlendirir, yeteneği besler ve daha iyi işlerin çıkmasını sağlar. Benim alanımda bu rekabetin olduğunu şu an için görmüyorum ama ilerde olursa, eminim yaptığım işlere katkısı olacaktır.

– Peki, bu akın sizi huzursuz etmiyor mu?

Herkes beni piyanist olarak tanıyor ancak benim birinci mesleğim bestecilik. Beste yapmak başka bir yetenek ve iyi bestelerin çıkacak olması beni huzursuz etmez, bilakis dünyada sanatın geliştiğini görmekten memnun olurum.

– Seçme talihiniz olsaydı, hayatınızın ya da mesleğinizin sonuna geldiğinizde nasıl anılmak isterdiniz?

Şu an olduğum gibi anılmak isterdim. Bazen eğlenceli, bazen utangaç ve hüzünlü bestekar olarak. Ve müzik sayesinde insanların ruhuna değmiş, onlara kendilerini iyi hissettirmiş olarak hatırlanmak isterdim.

– Yapıtlarınızda yorumunuzun yıllar içinde geliştiğini hissediyor musunuz?

Aslında pek değil. Yapıtları yorumlarken yaklaşımım genellikle aynı oluyor ama bunu değiştireceğim. Yeni albüm çalışmalarım bu yönde gidiyor. Yorumlamalarımdaki değişikliği göreceksiniz.

– Yakında gelecek olan bir albüm var mı?

Bir değil üç albüm var. İlk albüm müziklerden oluşacak. İkincisi solo piyano albümü. Üçüncüsü ise bateri albümü. Hangi albümün ilk çıkacağını şimdi bilmiyorum, bana da sürpriz olacak ama tarih verebilirim. Ocak ayında çıkarmayı planlıyorum.

‘Sosyal medya çalışmalarını engelliyordur’

– Elektronik aygıt bağımlılığı, online oyun uygulamaları gibi dikkat bozucu şeyler piyano eğitimi alan çocuk ve gençleri olumsuz etkiliyor mu?

Sosyal medya beni çok oyalıyor. Onları da oyunlar, sosyal medya, ismini bile bilmediğim aygıt uygulamaları etkiliyordur ve çalışmalarını engelliyordur diye düşünüyorum.

– Sizden ilham almak isteyen genç piyanistlere söylemek istediğiniz en önemli şey nedir?

Yaşı küçük ya da büyük tüm piyanistlere sevdikleri şekilde çalışmalarını söylerim. Rusya’da piyano öğrencilerine sadece elleri gelişsin diye çok sıkıcı ve içinde sanatın olmadığı parçaları zorla çaldırırlar ve bu öğrenciler zamanla isteklerini yitirir. Yalnızca bu yüzden eski okul metodunu doğru bulmuyorum.

Piyano çalarken sabır, arzu ve ilham çok değerlidir. Ben sıkıcı parçaları asla çalmadım. Sıkıcı kesimler esinlenmeyi öldürür. Az önce Asya örneğini verdiniz. Oradaki öğrenciler saatlerce aynı sıkıcı parçaları çalıyor. Elleri gelişiyor olabilir, çok iyi yetenekler de görebiliriz ama aynı sayıda iyi bestekarlar göreceğimizi pek zannetmiyorum. O yüzden öğrencilere söyleyebileceğim en önemli şey; sevdikleri parçaları çalsınlar.

‘Âşık Veysel’in müziğinin melodisini çok sevdim’

– Konserlerinizde klasik müzik yapıtlarına yer vermek, tahminen de kendi şeklinde yorumlayıp kaydetmek yerine Âşık Veysel’i seçtiniz. Sebebini sorabilir miyim?

Bu aslında geleneğim gibi bir şey oldu. Ben kısa müzikler yapıyorum. Outtakes ismini verdiğim kısa müziklerimde bir folk veya klâsik müzik de oluyor. Şimdiye dek Rus, Ukraynalı ve İranlı sanatkarlara yer vermiştim. Şimdi de bir Türk’e yer vermek istedim. Âşık Veysel, seçeneklerden sırf biriydi. Yapıtını dinlediğimde ise melodiyi çok sevdim ve yaptığım işe çok uyuyordu.

– Ve son olarak; şu âna kadar verdiğiniz en özel konser hangisiydi?

Moskova’da verdiğim ilk büyük konseri hayatım boyunca unutamam. Bir şenlik kapsamında üç bin kişiye konser vermiştim ve bu kadar büyük izleyici kitlesiyle ilk kez buluşuyordum. Görüntüsünü çekip sosyal medyada paylaşınca çok iyi etkileşim aldım. Türkiye ve Rusya’dan şenlik teklifleri gelmeye başladı. Türkiye’deki ilk konserimi de unutamam. Sanırım 10 yıl önceydi. İstanbul’da küçük bir yerde çaldım ama çok keyifliydi, o akşam çok eğlendim.

Kaş’ın eşlikçisi caz

Cazın büyüleyici ritimleri bir kez daha Kaş’ta esecek. Kaş Caz Şenliği bu yıl 23-24-25 Ağustos tarihlerinde Kaş Marina’da altıncı kez müzikseverlerle buluşuyor! Üç gün boyunca deneysel ve yeniliğe açık sahne performansları müzikseverleri keyifli bir seyahate çıkaracak. Şenliğin programı ise çok yakında açıklanacak.

Alternatifin önemli adresi

İstanbul’un alternatif müzik sahnesinin beğenilen etkinliği Blind Şenlik, 4 Ağustos 2024’te KüçükÇiftlik Park’ta dinleyicilere unutulmaz bir gece vadediyor. Asmalımescit’in alternatif seslere ev sahipliği yapan yeri Blind’ın düzenlediği şenlik, her yıl olduğu gibi bu yıl da seçkin müzisyenleri bir araya getiriyor. İngiliz alternatif rock grubu Placebo, Madrugada solisti Sivert Høiem, İngiliz punk ikilisi Big Special ve alternatif rock sahnesinin genç ismi Onur Özdemir, geceye renk katacak diğer performanslar arasında yer alacak. Blind Şenlik, müzik tutkunlarını KüçükÇiftlik Park’ta unutulmaz anlar yaşamaya davet ediyor.

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Münih’ten Samsun’a 1.5 Yılda Yürüdü! Alman Damadın Yörük Ağzıyla İmtihanı

HIZLI YORUM YAP