34,4465$% 0.3
36,3032€% 0.16
2.836,84%0,10
4.835,00%0,20
19.341,00%0,20
2.562,19%-0,20
9.389,62%-0,33
Milli Saraylar Saray Koleksiyonları Müzesi Sanat Galerisi’nde açılan ve küratörlüğünü Reyhan Çelik’in üstlendiği “Sonsuz Akıştan İzler” standı, bugün sona eriyor.
Sergide, hattat Gürkan Pehlivan ve Deniz Çimen ile öğrencileri Emine Geçtan, Songül Köse, Mevhide Demir, Hasan Yayla, Ayşe Şeyma Pepe, Chahinez Maria Türker, Fidan Leyla Kuşaslan, Hasibe Kılıç, Sena Karaçor, Nebahat Son ve Elif Sultan Dalgıç’ın yapıtları yer alıyor.
AA muhabirine açıklamada bulunan hattat Deniz Çimen, “Sonsuz Akıştan İzler” standının normal bir hat standı dışında, bugünün çağdaş bakış açısını içerdiğini söyledi.
Çimen, “Özellikle gelenekli sanatlarımızın bakış açısını değiştirmek adına farklı kompozisyonlar, farklı değerlendirmeler ve farklı gereçler ile günümüz bakış açısıyla yoğrulmuş bir stant oldu.” dedi.
Çerçevenin dışarısına çıkan, yorumlamaların farklı olduğu bir stant düzenlemeyi amaçladıklarını belirten Çimen, “Eserlerimizde çağdaş bir stant olma yolunda ilerleyen bir tutum sergiledik. Yapıtlarımızın ana karakter ideolojisi, çerçevenin dışarısına çıkabilmek ve klasik sanatlarımızı ‘contemporary’ seviyesine yükseltebilmek hedefini taşımaktadır.” ifadelerini kullandı.
Sergide 60 eser beğeniye sunuldu
Sanatçı Nebahat Son ise 2016’da Deniz Çimen’in hüsnühat kursuna başladığını ve bu yıl bu yıl icazet belgesini aldığını dile getirerek, sergide 2 yapıtının yer aldığı bilgisini verdi.
Son, stanttaki yapıtlarından bahsederek, “Eserimden birisi ‘Göz Aynası’, burada ‘ayn’ sözüne ithafen bir göz formu oluşturdum. Bu formun göz bebeği kısmına, ‘göz nurumuz’ olarak nitelendirdiğimiz Peygamber Efendimizin ‘Muhammed’ lafzını kufi olarak yerleştirdim. İkinci yapıtımda ise Maide mühletinin 119. ayetini yuvarlak, klasik istif olarak oluşturdum.” diye konuştu.
Sergi açılışında kendisiyle birlikte 7 hat sanatkarının icazet aldığını aktaran Son, “Toplamda sergide 60 yapıtımız var. Standa Gürkan Pehlivan Hocamız öncülük etti. Onun öğrencisi olan ve kendi hocam Deniz Çimen de yapıtlarıyla standa katıldı.” dedi.
“İstanbul, fetihten itibaren asırlar boyu hat sanatının en önemli merkezi olmuştur”
Gürkan Pehlivan da hat sanatına dair, “Sanat, tarih boyunca medeniyetlerin aynası olmuştur. İslam medeniyetinin zarafetini ve derinliğini, sözler ve yazı üzerinden ifade eden hüsnühat sanatı, ‘cismani aletlerle meydana getirilen manevî bir hendese’ olarak tanım edilmiştir. Harflerin ilahi bir ahenkle birleştiği bu sanatta her bir nokta, çizgi ve kıvrım, derin bir ruhaniyeti yansıtır. İstanbul, fetihten itibaren asırlar boyu hat sanatının en önemli merkezi olmuştur. ‘Kur’an-ı Kerim Hicaz’da nazil oldu, Mısır’da okundu, İstanbul’da yazıldı’ cümlesi, bu tarihi gerçeği yansıtmaktadır.” değerlendirmesini yaptı.
Sergi ile ilgili olarak da Pehlivan, şunları kaydetti:
“Geleneksel sanatlarımızın bütününde olduğu gibi hat sanatı da sabır, disiplin ve azim gerektiren bir sanat olmasının yanı sıra derin bir maneviyat seyahatidir. Bu taraflarıyla hoca ve talebe arasında kurulan güçlü bağ, sanata da akseder. Klâsik hat sanatının inceliklerini birlikte deneyim ettiğimiz öğrencilerim, Deniz Çimen, Emine Geçtan, Hasan Yayla, Mevhide Demir, Songül Köse ve Deniz Çimen’in öğrencilerinin hat sanatıyla kurduğu kişisel bağları yansıtan ‘Sonsuz Akıştan İzler’ standı, gelenekten aldığı ilhamla geleceğe yönelen yapıtlardan oluşmaktadır. Sergide yer alan şahsıma ve öğrencilerime ait eserler, klasik hat disiplinine duyduğumuz saygıyı ve yenilikçi yorumlarla geleneği nasıl dönüştürdüğümüzü ifade etmektedir.”
“Sanat yapıtları aracılığıyla kainattaki sonsuz akışı ve varlığın özünü hatırlatmaya çalışıyoruz”
Küratör Reyhan Çelik ise “Sergide sanatkarların klasik ve özgün yorumlarla hazırladıkları yapıtlarında sanat seyahatlerinin durakları, ana sınırlarıyla izleyiciye sunulmaktadır. Sanatkarların sinema televizyon, görsel sanatlar, fizik, ilahiyat ve mimarlık gibi farklı disiplinlerdeki eğitimleri de sanat anlayışlarına zenginlik katmaktadır.” ifadelerini kullandı.
Serginin kavramsal çerçevesine dair de Çelik, “Sergide yer alan sanat yapıtları aracılığıyla kainattaki sonsuz akışı ve varlığın özünü hatırlatmaya çalışıyoruz. Çizginin en küçük birimi olan noktanın güçlü sembolizminin yanı sıra hat sanatının soyut ve sembolik dilinin çağdaş sanatla bağına dikkat çekiyor, ayrıca varlık ve zaman kavramları üzerinde de düşünmeyi teklif ediyoruz. ‘Sonsuz Akıştan İzler’ standının disiplinler arası bir yaklaşımla geleneğin ideoloji, bilim ve çağdaş sanatla buluşacağı yeni inisiyatiflere ve sanat yapıtlarına ilham olmasını umuyoruz.” değerlendirmesini yaptı.
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Şeytan Adası’nda Esir Türk: Yeni Dizi ile Tarihi Mücadele Anlatılıyor
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.