34,5467$% 0.18
36,0147€% -0.62
3.005,41%1,48
5.110,00%0,95
20.381,00%1,12
2.705,79%1,29
9.549,89%1,94
Türkiye‘de 20. yüzyılın son çeyreğinde grafik tasarım alanında yaşanan değişimi kitap üzerinden ele alan “Tasarımcının Notu” standı, Salt Beyoğlu’nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu.
Kitabın yaygın tasarım ögesinin kapak olduğu 1970’li yıllardan bütüncül bir tasarım objesine dönüştüğü 1990’lı yıllara uzanan standın ön gösteriminde standın ekibiyle basın mensupları bir araya geldi.
Salt Genel Müdürü Deniz Ova, burada yaptığı konuşmada, standın hazırlıklarının geçen yıldan bu yana sürdüğünü belirterek, “Salt Araştırma’da tasarım, mimarlık ve sanat altında çokça arşive yer veriyoruz ve bu çalışmalarımızı daima genişletiyoruz.” dedi.
Ova, bu çalışmaları yaparken grafik sanatkarlarının ve tasarımcıların daima karşılarına çıktığını, bu nedenle uzun süredir çalışmayı düşündükleri bu alanda araştırma yapmaya başladıklarını söyledi.
Grafik tasarım alanında farklı mevzulara da yer vermeyi hedeflediklerine işaret eden Ova, standa katkıda bulunanlara teşekkür etti.
“Kitabın bir tasarım objesi olarak algılanması bu süreçle alakalı”
Türkiye’de yaşanan dönüşümlerin kitap dizaynlarına da yansıdığını ifade eden Sezgin, “Bu hem politik, ekonomik hem de kültürel bir dönüşüm ve kitabın bir obje olarak bir tasarım objesi olarak algılanması bu süreçle çok alakalı.” diye konuştu.
Sergide kitap kapaklarından örneklerin yer aldığını belirten Sezgin, “Kitap dizayncısı 1980’li yıllarda çok da içeride rol alan bir aktör değil. Yani aslında kitabın bir nevi ambalajında karşılaştığımız kişi. Bu 1980’li yıllar boyunca böyle sürüyor ama 1990’larda yani bilgisayarın tasarımcının üretim sürecine dahil olmasıyla bir arada, kitabın içeriğiyle birlikte biçimsel olarak da önemli biçimde ele alındığı, deneysel yaklaşımların kendini gösterdiği, tahminen ‘Neden olmasın?’ sorusunun peşinden koştukları bir süreç başlıyor.” ifadesini kullandı.
Sezgin, standın ikinci katını tamamen 1990’lı yılların kitap dizaynlarına ayırdıklarını belirterek, “Ucuz ve ulaşılabilir olan kitapların da bir güzel obje olarak tasarlanma eforunun görüldüğü örnekleri burada göreceksiniz.” dedi.
Son kısımda ise 2000’li yılların hemen öncesine odaklandıklarına işaret eden Sezgin, tasarımcıların içeriğe göre tasarım yapma hevesiyle sundukları özgün örneklerin de sergide görülebildiğini sözlerine ekledi.
Sergi hakkında
Tasarımcının Notu standı, tasarımcının bir kitabın oluşumundaki karar süreçlerini, yayıncıdan matbaacıya kadar farklı aktörlerle münasebetlerini ve kültür ortamındaki pozisyonunu ortaya koyuyor.
Salt Beyoğlu’nun üçüncü katından Forum’a uzanan stant, tasarımcının belirleyici bir aktörü olduğu kitaptaki eksik anlatısını kurmayı amaçlıyor.
Kitabın basılı ve elektronik olarak yeniden tanımlandığı 2000’li yılların tasarım kültürüne zemin hazırlayan periyoda kitaplar, arşiv belgeleri ve mülakatlar eşliğinde çok yönlü bir bakış sunan stant, 2 Şubat 2025’e kadar Salt Beyoğlu’nda görülebilecek.
Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika
Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr
Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber
Enerji Deposu Klasik Tat: Aside Tatlısı