DOLAR

34,0628$% -0.09

EURO

38,0990% 0.47

GRAM ALTIN

2.833,79%0,64

ÇEYREK ALTIN

4.686,00%0,77

TAM ALTIN

18.685,00%0,76

ONS

2.596,60%1,07

BİST100

9.774,49%0,17

İmsak Vakti a 05:15
Bursa HAFİF YAĞMUR 22°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,0628

EURO 38,0990

ALTIN 2.833,79

BİST 100 9.774,49

İmsak 05:15

22°

Tehlikedeysem ‘Gözlerini Kırp’

ad826x90

Zoë Kravitz’in ilk direktörlük denemesi olan “Gözlerini Kırp” (Blink Twice), dün (23 Ağustos) vizyona girdi. Sinemanın başrollerini Naomi Ackie ve Channing Tatum paylaşıyor.

Klasik gerilim ögelerini çağdaş bir yaklaşımla ele alan film, izleyiciyi gerilim ve tecrübelerle dolu psikolojik bir seyahate çıkarıyor.

Gelelim sinemanın konusuna… Frida, Los Angeles’ta lüks bir davette garsonluk yapıyor. Gecenin ilerleyen dakikalarında arkadaşı Jess ile birlikte garson kıyafetlerinden ‘sıyrılıp’ bu ihtişamlı ortama dahil olmaya çalışan Frida, her romantik güldürü filminde görebileceğimiz klişe bir müsabakayla lüks milyarder Slater King’in dünyasına adım atıyor. Slater King ve ‘elit’ etrafı davette Frida ve Jess’e epeyce samimi yaklaşıyor, hatta Slater King’in adasına giden özel uçakta kendilerine yer bile buluyorlar.

Frida’nın Los Angeles’taki basit ve sıradan ömrünün, adım attığı bu gizemli adada hızla değişmesiyle film, izleyiciyi yavaş yavaş klostrofobik bir atmosfere çekiyor. Yönetmen, Frida’nın bu seyahatini işlerken seyirciyi de onunla birlikte bilinmeyenin içine sürüklüyor.

CENNETE GÜZEL GELDİNİZ

Bir cennet gibi sunulan adada neler yok ki… Yemyeşil alanlar, deniz, koca bir orman, devasa bir malikâne, hızınıza baktığı an hemen gülümseyen çalışanlar. Tek bir sorun var, o da adadaki yılanlar. -Film ‘hayvanlı korku filmi’ olarak anılan creature feature/eco-horror’a dönüşmüyor. – Hızından gülümsemesini eksik etmeyen çalışanlar onları da tek tek elleriyle avlıyor.

Cennet demiştik… Adaya giden tüm konukların odalarında kıyafetlerinden parfümlerine kadar her şeyleri hazır. Herkes aynı, beyaz kıyafetleriyle vakit geçiriyor. Her gün denizde geçirilen vakitler, toplu akşam yemekleri, son olarak da gece adadaki konuk kadınların beyaz elbiseleriyle bir yere kaçar gibi koşması –‘Neden koşuyoruz?’ – ve son… Her gün birbirini takip ediyor, ta ki Jess’i yılan sokana kadar. Bir gün sonrasında etrafı keşfe çıkan Frida, bir çalışan tarafından kendisine ikram edilen ‘aşırı sert’ bir içeceği içiyor. Bunun, adanın en büyük problemlerinden biri olan yılan zehri olduğunu bilmeden… Kaygıya kapılarak arkadaşlarının bulunduğu alana giden Frida, Jess’in ortadan kaybolduğunu fark ediyor.

GERÇEK NEDİR?

Baştan cazip gelen adadaki gizemli yaşamın gerisindeki tehdit ve ‘karanlık gerçekler’, Frida adada kaldıkça daha da belirginleşiyor. Frida’nın her yeni güne uyandığında adanın sakinlerinin daha da tuhaflaşması, gerçeklik algısını sorgulatıyor.

Frida’nın başına gelen olaylar, karakterin kendi zihniyle olan mücadelesini ve daima olarak “gerçek nedir?” sorusuyla boğuşmasını ustalıkla yansıtıyor.

SAMİMİYETİN ARKASINDA TEHLİKE

Zamanla, adanın sakinlerinin halleri giderek daha tuhaf ve tehditkar bir hal alıyor. Burada izleyiciye sunulan psikolojik oyunlar ve atmosferin gitgide daha da ağırlaşması, klasik gerilim sinemalarına göz kırpıyor.

Karakterlerin yüzeyde arkadaş canlısı ama alt metinlerde tehditkar konuşmaları, izleyicide de bir tedirginlik oluşturuyor. Örneğin, Slater King’in adadaki konuklarını ağırlarken sergilediği samimi ama soğuk tutumlar, Jordan Peele’in “Kapan” (Get Out) sinemasındaki aile dinamiklerini akla getiriyor. İzleyici, samimiyetin gerisinde bir tehlike seziyor ancak ne olduğuna dair de bir fikir yürütemiyor.

Filmdeki psikolojik gerilim, sadece görsel ve atmosferik ögelerle sınırlı kalmıyor. Frida’nın yaşadığı zihinsel bocalama, hayal/rüya ile gerçek arasındaki ince çizginin giderek silikleşmesiyle belirginleşiyor.

Frida’nın gerçek ile hayal arasında gidip geldiği sahneler, izleyiciye olanları anlama konusunda hem rehberlik ediyor hem de kafa karıştırıyor. Frida, kendisini bu ortamın çekiciliğine kaptırdıkça adanın ve ada sakinlerinin aslında bir yanılsamadan ibaret olduğunu fark etmeye başlıyor. Ancak yaşadığı bu farkındalık, onun için kaçınılmaz bir tehlikenin habercisi oluyor.

HER ŞEYİN BEDELİ VAR

Yönetmen sinemada sırf gerilim yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda sınıf ayrılıkları ve toplumsal güç dengesizliklerini de sorgulayan bir anlatım sunuyor. Sinemadaki Slater King karakteri, zenginlik, güç ve seçkin çevreler arasındaki ahlaki çürüme gibi temalar üzerinden, “her şeyin bir bedeli vardır” fikrini somutlaştırıyor.

Filmde kullanılan renk tonları ve adanın atmosferi, gerilim sineması klişesine düşmüyor. Sinemada genel olarak sıcak ve renkli tonlar hakim.

“Gözlerini Kırp”, hem klasik hem de çağdaş gerilim sinemalarına hürmet duruşunda bulunan, izleyiciyi başroldeki karakterin zihnindeki çıkmazlara ortak eden bir üretim. Senaryonun bazı yerlerinde tahmin edilebilir ögeler ve klişelere başvurulması, öykünün özgünlüğünü bir parça zayıflatıyor. Ancak film, klişelere rağmen cinsin meraklılarını tatmin edebilecek bir üretim.

Zoë Kravitz, geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda, ilk başlarda sinemaya “Pussy Island” ismini verdiğini ancak bir noktadan sonra aklına “Blink Twice” (Gözlerini Kırp) adı gelince daha iyi olduğunu fark ettiğini söylemiş. “Gözlerini Kırp”ın sineması daha iyi tanımlayacağını düşünmüş.

Zekice kurgulanmış olay örgüsü hem “Gözlerini Kırp”ın öne çıkmasını sağlıyor hem de yeni bir yönetmeni müjdeliyor.

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Celine, Haute Parfumerie Banyo ve Vücut Koleksiyonunu Genişletiyor

HIZLI YORUM YAP