DOLAR

35,3476$% 0.01

EURO

36,5322% -0.01

GRAM ALTIN

3.032,26%0,00

ÇEYREK ALTIN

4.964,00%0,04

TAM ALTIN

19.795,00%0,02

ONS

2.669,90%0,04

BİST100

10.000,72%1,11

İmsak Vakti a 02:00
Bursa PARÇALI AZ BULUTLU 14°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 35,3476

EURO 36,5322

ALTIN 3.032,26

BİST 100 10.000,72

İmsak 02:00

14°

Türk Fotoğrafının Önemli İsimlerinden Olan Sanatkarın Yapıtları Casa Botter’de: İyem’e Bütüncül Bakış

ad826x90

Küratörlüğünü Levent Çalıkoğlu’nun, asistan küratörlüğünü ise İrem Büşra Coşkun’un üstlendiği “Solo Botter: Nuri İyem” isimli sergide, yaşadığı coğrafyaya özgü bir öz arayışını üzerinde ağırlaştığı her temada çözümlemek üzere tuvalin karşısına geçen İyem’in fotoğrafları, “Portreler”, “Natürmort ve Soyut”, “Yüzler”, “Peyzaj”, “Anadolu ve Göç” ve “Sıradan Sevdalar” başlıkları altında bir araya geliyor. Fotoğraflarının yanı sıra ayrıca Casa Botter’in ikinci katında, Nuri İyem’in kişisel eşyaları da sergileniyor. İBB Kültür’ün ve İBB Miras’ın ev sahipliğinde düzenlenen stant, 29 Ağustos’a dek görülebilecek.

ISRAR VE TEKRAR

Nuri İyem’in 3 binden fazla yapıtının olduğu biliniyor. Küratör Levent Çalıkoğlu’na, “Küratöryel süreç nasıl işledi? Nasıl bir kategorilendirme, seçim yapıldı” diye soruyoruz. Çalıkoğlu da, Nuri İyem denince akla ilk, onun resmettiği Anadolu kadınlarının yüzü, ikonik gözleri, ifadesi ve çehresinin akla geldiğini ama standın çıkış noktasının tek başına İyem’in bu önemli konusunu tekrarlamak olmadığını söylüyor. Çalıkoğlu, “Erken periyodundan başlayarak onun sanatını tekrar ettiği, geliştirdiği temalara odaklandık. İyem’in sanatını anlayabilmek için 1940’ların ikinci yarısında, Nasip Hanım’ın portrelerini yapmaktaki o ısrara ve tekrara bakmak gerekiyor. Gerçekten 90’lı yıllardan örnekler de var sergide. Çünkü o portrelerin pek çok teknik ve resimsel özelliği, aslına bakılırsa o yüzlerde de devam ediyor” diye konuşuyor.

SOYUT ÇALIŞMALAR

İyem’in aslında pek bilinmese de fazlaca soyut yapıtı var. Sergide bir bölüm o yapıtlara ayrılmış. Çalıkoğlu, İyem’in, devrinin soyut sanata ilişkin pek çok örneğiyle karşılaştırıldığında çok özgün ve bu alanda en yaratıcı işlere imza attığını belirtiyor. Çalıkoğlu ekliyor: “40’ların sonunda başlayan soyutlamaları, 50’lerde geometrik ve lirik, 60’larda ise tam manasıyla rengin ve dokunun araştırıldığı, sadece renk ve dokuyla oluşturulmuş soyutlara doğru evriliyor. Bu alanı da açmak gerekiyordu, çünkü Nuri Bey, vaktinde kendi kelamlarıyla de soyuta ilişkin bir dünyayı aralamak istediğini söylüyor.”

SANATÇI DURUŞU

Çalıkoğlu standa, Nuri İyem’in sanatındaki bütün temalara odaklanan bir retrospektif bir kurgu içerisinde oluşturulmuş, onun kelamlarının de yer aldığı bir araştırma standı gözüyle bakılabileceğini söylüyor. İyem’in yapıtlarının dili, bahisleri, imgeleriyle insanların yakın hissettiği fotoğraflar olduğunu, bunu sanatçı olarak elde etmenin zor olduğunu belirten Çalıkoğlu, “Yıllara yayılan, farklı nesilleri etkileme gücü ve yeteneği olan çok az sanatçı olabiliyor sanat tarihimizde. Nuri Bey bunun çok ayrıcalıklı ve öncü isimlerinden birisi. İyem, İstanbul odaklı sanat tarihimizin içinde durup, etraftaki sosyal kültürel politik dünyanın içinde olup kendine özgü bir alan aralaması açısından da farklı bir isim. Bugün bu kolay görünüyor ama değil. Sanatın, görünürlük alanlarının hegemonik bir şekilde, bazı kurumlar ve kişiler tarafından sahiplenildiği bir zaman diliminde, bunu sürdürebilmek, ardında durmak, sanat üreterek yaşamak hakikaten kolay değil. Buradaki inat, ısrar ve çabası çok önemli. Bugün pek çok sanatkara da, ‘sanatçı duruşu’ konusunda etki ettiğini görüyoruz” ifadelerini kullanıyor.

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Masterchef Kim Kazandı, Ana Takıma Kim Girdi 28 Temmuz 2024? | Dün Akşam Masterchef’te 15. Yarışmacı Kim Oldu? Yarışmacılar Belli Oluyor! İşte Masterchef Türkiye’de Önlüğü Kazanan Son İsim!

HIZLI YORUM YAP