DOLAR

34,1026$% 0.24

EURO

38,1457% 0.1

GRAM ALTIN

2.874,39%1,62

ÇEYREK ALTIN

4.771,00%1,77

TAM ALTIN

19.025,00%1,76

ONS

2.621,87%1,39

BİST100

9.900,25%-0,76

İmsak Vakti a 05:18
Bursa HAFİF YAĞMUR 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
SON DAKİKA

DOLAR 34,1026

EURO 38,1457

ALTIN 2.874,39

BİST 100 9.900,25

İmsak 05:18

18°

Yılın Ses Getiren Sinemaları Ayvalık Uluslararası Film Festivali’nde

ad826x90

Ayvalık Uluslararası Film Şenliği’nde Neandria, Büyük Kuşatma, Faruk, Karganın Uykusu, Eclipse, Touda’yı Herkes Seviyor, Bina, Traugott film ekipleri film sonrası söyleşilerde seyircilerle bir araya geldi. Genç Sinema öğrencileri ise Elizabeth Sankey, Cenan Tüzel, Didem Akça, Reha Erdem, Florent Herry, Aslı Özge ve Emre Erkmen ile gerçekleşen atölyelerinin ardından projeleri için çalışmalarına devam etti.

MUBI Türkiye Direktörü Cem Altınsaray, sinema yazarı Okan Arpaç, sanatçı Can Aytekin ve şenlik danışmanı Fatih Özgüven Film Seçmek başlıklı konuşmada film seçme kriterleri üzerine konuşurken; Reha Erdem “Dünyalar Oluşturmak” başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi.

Neandria sinemasının gösterimi sonrası yönetmen Reha Erdem, sinemanın ekolojik olarak sürdürülebilir üretim sürecine dair, “Dar bütçeli sinemalarda bunu sağlamak çok zor. Bazı gerekli şeyleri bulamadık ama 6 bin 500 şişeyi önlemişiz, hiç kâğıt kullanmadık, plastik bir şey kullanmadık. Beni daha çok heyecanlandıransa böyle bir sıkıntı yaratıp onun etrafında kolektif bir ruh oluşturmak ki şu an bence ülkemizde ya da dünyada en çok ihtiyaç duyduğumuz da bu, iyi bir şeyin etrafında birleşmek” dedi. Reha Erdem, aynı zamanda şenlikte Eliza Levy imzalı Dünyalar Oluşturmak / Composing Worlds sineması üzerine bir konuşma yaptı. Film, Reha Erdem’in kendisine ilham veren düşünürlerden olduğunu söylediği Fransız antropolog Philippe Descola’nın görüşlerini derinlemesine inceliyor.

Festivalin “Yeni Bir …” Ödülü’ne bu yıl kurgu kolunda layık görülen Sinan Kesova imzalı “Büyük Kuşatma”nın gösterimi sonrasında yönetmen Kesova, senarist Arda Ekşigil, başrol oyuncuları Alp Öyken ve Asiye Dinçsoy, üretimciler Ilgım Coşar ile Alara Hamamcıoğlu ve sinemanın ses dizaynında imzası bulunan Ahmet Gürbüz izleyicilerle buluştu.

Sinan Kesova film sonrası yapılan söyleşide, “Arda ile sineması yazarken spesifik bir başlangıç noktamız yoktu ya da genellikle bir çatı olur ya, işte şunun öyküsünü yazalım, şöyle bir karakter olsa, haydi bunun da müziğe ilgisi olsun, haydi bir de oğlu olsun, kızı da olsa diyerek değil de gerçekten el yordamıyla yazdık. Dolayısıyla çok zorlu bir senaryo süreciydi. Film bir cenaze ile başlıyor ve bir aile görüyoruz. Başlarda o kadar da Macit karakterinin sineması değil. Film devam ettikçe doğal ki Macit sinemanın de merkezi haline geliyor. Bir taraftan da gerçekten kontrast, bir baba-çocuk ilgisi var. Bu da olağan ki düşündüğümüz bir konu. Yani aile olduğunuzda da insanlar genellikle çocuklarına her şeyin en düzgününü vermek ister ama bu sadece niyetle de olabilen bir şey değil. Ya da sadece buna niyet etmek yeterli olmayabiliyor” diye konuştu.

Alp Öyken ise “Öncelikle teşekkür ederim. Çok hoşsunuz. Gençlerle çalıştım ve de genç kaldım. Akla yatkın bir hareket yaptım. 84’ümün baharında makul bir teklif geldiği kanısındayım. Çok rahat çalıştım, çok teşekkür ediyorum sizlere de” dedi.

“Karakter oynadığım diğer karakterlerden çok daha renkli ve farklıydı” diyen Asiye Dinçsoy şunları söyledi:

“Benim için asıl ilginç olan bu karakterin bir akademisyen olmasına karşın yaşadıkları. Kendini onaylatma ihtiyacı yok aslında ama baba onu onaylamak istiyor. Makbul kadın olma durumu. Öğretilmişlikler ve kabul edilişler aslında o statükoyla, sınıfla alakalı bir durum değil. Bir akademisyen olsanız da kadın olarak toplumda benzer şeyler yaşıyorsunuz aslında. O manasıyla film çok ilginç benim için.”

Aslı Özge, “İki Film Birden” kısmında yer alan sineması “Faruk”un söyleşisinde “Aslında film babamın oturduğu apartmanın kentsel dönüşüme gireceği bilgisi geldikten sonra başladı. Dört yaşımdan taşınana kadar oturduğum, annemi kaybettiğim ev orası. Dolayısıyla bütün bu anıların olduğu o evi kaybetme hissini, kameranın gerisine sığınırsak tahminen hafifletirim gibi bir sebeple başladı. Sonra baktım ki işler ciddiye gidiyor, ilginç şeyler oluyor. İşte apartmanda toplantılar oluyor, komşular birbirine giriyor, tabaklar havalarda uçuyor. Film, bu iki durumun günümüzde kesişmesi aslında. Her şey evde kilitleniyor” dedi.

“Karganın Uykusu” sinemasının gösterimi sonrası gerçekleşen söyleşiye yönetmen Tunahan Kurt, oyuncular Ahmet Ağgün ve Nesrin Yari ile görüntü yönetmeni Ziya Kasapoğlu katıldı. Tunahan Kurt, sinemasına dair, “Ben kısa sinemaların ardından bir uzun metraj yapmak istiyordum ve hikâye arıyordum. İlk başta bir müdürün hayat kıssası olarak başlamıştım, kıssaya çalışırken küçüklüğümden bir an aklıma geldi. Adana’da kuzenimle damda yattığımız günlerde teyzem kuzenimin ayaklarını bağlıyordu. Teyzeme bunu neden yaptığını sorduğumda, abin uyurgezer damdan düşmesin diye, demişti. Bu anı bende dolanmaya başladı. Uyurgezerlik üzerine gitmeye başladım, çok da işlenmemiş bir mevzuydu. Elimden geldiğince vakitsiz ve yersiz bir dünya kurmaya çalıştım. Net bir tarih içerisinde olmaktan çekindim, izleyiciyi 2013-2014 yıllarındaymışız gibi bir hissiyatın içerisine çekmeye çalıştım. Sinemada geçen göçmenlik konusunda ise öyküyü bunun üstüne kurmadığımı söyleyebilirim. Ne kadar vakitsiz ve yersiz bir film desek de, sinemanın geçtiği yerlerde tüm bu durumlar yaşanıyor, dünyanın sorunu aynı zamanda. Kıssanın doğal akışı içerisine yerleştirmeye çalıştık mülteci konusunu” dedi.

Festivalin dikkat çekici spor belgesellerinden Eclipse gösterimi yönetmen İpek Kent ve Efe Öztezdoğan, belgeselde yer alan atletler Ahmet Önder, Ferhat Arıcan, Adem Asil, Nazlı Savranbaşı ve İbrahim Çolak’ın katılımıyla gerçekleşti. Yoğun ilgiyle geçen gösterim sonrası söyleşide jimnastikçi olarak yaşanan zorluklar ve gelinen nokta, belgeselin çekim sürecinde yaşananlar ve atletlerin adanmışlığı üzerine keyifli bir sohbet gerçekleşti. Söyleşi sonunda ise seyircilerin de sahneye çıkmasıyla bir hatıra fotoğrafı çektirildi.

Nabil Ayouch’un yönettiği Touda’yı Herkes Seviyor / Everybody Loves Touda sinemasının başrol oyuncusu Nisrin Erradi, gösterim için geldiği Ayvalık’ta izleyicilerle söyleşide buluştu. Erradi, şunları söyledi:

“Yönetmen Nabil ile Touda karakterini birlikte yarattık. Touda yaşadığı acıların izini gözlerinde taşıyan bir karakter. Hazırlıklara çok önceden başladık. Ben bir şarkıcı değilim ama sinemada beş şarkıyı baştan sonra ben seslendirdim. Zanaatı öğrenebileyim diye gerçek bir şeyha ile yaşadım. Başka müzikçilerin sesinin kullanıldığı da oldu. Şeyha kavramı 1900’lerden beri süren bir gelenek, Fas’ta klasik müzikler söyleyen kadınlara verilen isim. Bu kadınlar özgürlükleri için savaş veriyor. Kendilerini ifade etmek için kullandıkları bir yol aslında. Sineması ben de sizinle birlikte ikinci kere seyrettim. Sizin hissettiğiniz heyecanı ve sıcaklığı ben de hissettim.”

Andreas Lang, Almanya tarihinin çeşitli safhalarına tanıklık eden ve Nazi döneminde Almanya Merkez Bankası (Reichsbank) olarak da kullanılan binanın izini sürdüğü belgeseli Bina / The Building’in sinemaya dönüşme öyküsünü şöyle açıkladı:

“Aslında bu proje bir standın parçası olarak tasarlandı. Sinemada izlediğiniz binanın fuayesinde hareketli bir ekranda gösterilecekti film ve ekran hareket ederken ses tasarımı da çok kanallı bir sistemle yerde dolaşacaktı. 2020 yılında pandemi başlayınca stant gerçekleşmedi ve film asıl hedeflendiği şekilde gösterilemedi. Ben de sinemanın video arka dışında gösterebileceğini, izlenebileceğini düşündüm. Dolayısıyla pandemi projenin esas planlandığı şekilde gösterilmesini engellese de sinemanın başka bir hayatı, başka bir yolculuğu oldu. Sinemada gördüğünüz dökümanlar aslında halka kapalı değil ama yine de gizli bilgiler içeriyor, sadece müsaadeyle ulaşılabiliyor. Bunlar bir şekilde hem tarihi bir özet sunuyor hem de bugün hâlâ hayatımızı etkileyen konular.”

Almanya’da Nazilerin güç kazanmaya başladıkları devirde Türkiye’ye gelen akademisyenlerin birincilerinden dilbilimci Traugott Fuchs’u odağına alan belgesel Traugott’un gösterimi sonrasında yönetmen Dirk Schäfer ve üretimci Richard Wittmann seyircilerin sorularını yanıtladı. Wittman sinemanın imal süreciyle ilgili “Bütün bu arşivi araştırırken öykünün çok psikolojik bir tarafı olduğunu da fark ettik. Sineması izlerken de görmüşsünüzdür; Traugott Fuchs’un iletişim kurduğu, bir şeyler paylaştığı insanlar onu çok iyi hatırlıyor. Ben bir tarihçi olarak aslında gerçekleri ve tarihi boyutu sinemaya katmaya çalışırken, Dirk de insanların onu nasıl hatırladığını öne çıkartıp Traugott’un ruhunun da sinemada kalması gerektiğini savundu ve birlikte bunda karar kıldık” dedi.

(ANKA HABER AJANSI)

Diğer Güncel Haberler İçin Tıklayın / Bursa Haber – Bursa Gündem – Bursa Gündem Haber – Bursa Haberleri – Bursa Son Dakika 

Bizi İnstagram’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi X’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHbr

Bizi Facebook’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Youtube’da Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber

Bizi Linkedin’de Takip Edebilirsiniz / @BursaGündemHaber 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Antarktika’nın Hayatta Kalma Dehası

HIZLI YORUM YAP